Alla inlägg den 24 september 2008

Av Linda - 24 september 2008 11:49

Är så trött och seg idag. Selma fick feber igår kväll, gav henne alvedon vid 22 innan hon somnade.. men vid 03 när hon vaknade var hon brännhet. Låg och gnydde på mage och trampade med fötterna. Vända på henne för att ta febern och då blev hon alldeles stel i hela kroppen. Antagligen var det väl kanske feberkramper eller av magvärken. Sa iaf till Tommy att nu får det vara nog, vi åker in med henne. (Hann med ett samtal och en jävla utskällning på apan på sjukvårdsrådgivn. först!) Blir så arg när de inte tar en på allvar, trots allt är det ju föräldrarna som känner barnen bäst, och vet när det inte står rätt till. 45 min efter alvedon hade hon 39,3 på sjukhuset, så lär ju haft högre före. Dom tog sänka och nåt prov för att utesluta uttorkning, sen fick vi åka hem. Detta tog 2 timmar! Fel att dra alla över en kam men tror att de som jobbar natt på såna ställen helst vill göra så lite som möjligt ibland. Man måste ju få hjälp vilken tid än på dygnet det är!

 Somnade om allihop när vi kom hem, sov 3 timmar, vaknade 09 av att lillan klappade mig i ansiktet. Nu sover hon middag, ville inte äta just nån lunch men jag orkade inte bråka, huvudsaker jag får i henne vätska.


Har varit på en förmiddagspromenad i solen också. Luften var så frisk och skön. Hade varit en utmärkt dag för lite trädgårdspyssel eller en fika i solen. Får se sen om vi hinner iväg och posta lite saker vi sålt iväg på tradera. Skönt att bli kvitt saker man ändå inte använder. Men är ju en novis på tradera, så vet inte riktigt hur jag bäst och billigast packar och skickar dem när det är lite större paket, om det räknas som skrymmande osv. Måste väl finnas nån att fråga.


Får se nudå om det blir nån resa till Torpshammar i helgen. Annars blir det tredje gången gillt vi ställer in planerna. Längtar efter att träffa alla däruppe nu! Ja, tiden får väl utvisa om vi kommer iväg eller inte. Nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch och se om man vaknar till.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards