Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Krockade i Birsta idag

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakade jag rakt in i en trottoarkant utanför ingången till Maxi. Gjorde faktiskt riktigt ont i magen där jag fick hörnet på styret till vagnen, tur att man inte är med barn för då hade jag gått och tokoroat mig att jag skadat den lill*.


Kom iväg i skaplig till för en gångs skull imorse. Släppte av Tommy vid MediaMarkt, Bauhaus och Elgiganten, medan Selma och jag åkte vidare till Therese, Micke och lilla Liam där Selma fick äta lite och vi fick fika. Varje gång jag träffar dem känner jag att jag vill att vi umgås oftare, är liksom på samma våglängd och kan prata både seriöst och sväva ut totalt i pereferin med skratt och tok.

Selma var så fascinerad av Liam, skulle lägga på han filt, ge honom nappen, lägga gosedjuren runt honom när han sov osv. Och sen har hon pratat från och till om honom hela dagen/kvällen. "Bäbbä" säger hon gullungen min, och stryker sig på kinden för att visa att hon vill goa med honom. Konstigt och fränt på samma gång vad de "tar till sig" de som är mindre, fast de är så små själva! Precis som en tjej som heter Alva gjorde på Selmas dagis i Gävle -blev hennes lilla beskyddare och extra-fröken fast hon inte ens var året äldre själv!

Med tanke på det har vi fått korten de knäppte där också! Och åååh vad fin hon var! Vill tapetsera hela huset med hennes underbara lilla ansikte. Är så stolt över den lilla lilla människan att jag inte fattar det själv!

Ikväll har hon sagt "Affe" också för första gången. Det är ju hennes minsta kusin, syrrans yngsta son. "Putte" har hon sagt länge, men det har varit svårare med Affe, antagligen eftersom det börjar på en vokal, verkar som hon har svårare med såna ord.


Tillbaks till shoppingdagen.. Vi delade upp shoppingen mellan oss. Medan Selma och jag gjorde visiten i Granloholm, gjorde Tommy "killinköpen". Han köpte tvättmaskin, magnetlås, krokar, vattenkokare och annat smått och gott. Efter en snabb lunch på McDonald´s fortsatte jag medan lillan fick ta en liten powernap i bilen. Blev en fullknökad kasse på Ikea, dock inga kläd eller -handdukskrokar eftersom alla sorter jag sett ut var slut. Handlade en hög mysbyxor, tröjor, tight och pyjamaser på Birsta city, och köpte efter många om och men storlek 98! Tvivlade på att hon skulle kunna ha dem, men efter att provat härhemma ikväll visade det sig vara ett bra val. Har dragit iväg i längden i sommar stumpan, undrar var hon ärver den längden ifrån? Men det är klart, ändras väl det också.

Efter en storhandling på Icamaxi drog vi oss hemåt, med ett stopp nånstans i Matfors för att hämta upp kusin Matte hos flickvännen Ida och sedan hos Malin och Arne för att fylla på Selmas mage med lite mat och hämta skötbordet de tog med från Gävle.

Var en rolig bilresa hem, tycker verkligen om mina kusiner, alla såklart men framförallt idag Marie (som hållt mig sällskap på shoppingturen) samt Mattias -blir alltid nå tokiga samtal och skämt när vi träffas.


Nu är vi alla färdig för sängen, efter en underbart god middag av gourmetkocken själv- Jag ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 9 oktober 2009 20:26

Har nyligen kommit tillbaks från huset. Var meningen att vi skulle sova där, men jag vill få städa av golven och lägga på mattor innan, och det hann vi inte idag. Syster med familj kom och åt hos oss därborta iallfall, våra första middagsgäster i nya...

Ovido - Quiz & Flashcards