Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Sakerna på plats men inte vi ännu

Av Linda - 6 oktober 2009 08:56

Jaha, då är man alltså Medelpading och Torpshammarsbo igen. Känns bra men väldigt konstigt, hade inte kunnat tänkt mig det för ett par-tre år sen, men där ser man alltså att livet ibland tar helt andra vändningar än vad man tror ibland.

Har ännu inte riktigt hunnit komma på plats. Möblerna står där de ska, men det finns väldigt mycket kartonger, påsar och säckar som vi inte packat upp. Har sovit hos mamma och pappa de här tre nätterna, men imorgon natt satsar vi på att sova hemma. Är lite emot att bo på ett ställe utan tv också, men går det som det ska har de hunnit installera det imorgon. Är besviken på Viasat som lovade att vi skulle ha boxarna i fredags, men kom inte till utlämningsstället förrän igår eftermiddag.


Flytten i övrigt löpte på bra, tack vare våra underbara vänner. Malin och Arne kom ner sent på fredagen, klev upp vid 08 på lördagsmorgonen, Tommy och Arne hämtade lastbilen och sen satte vi igång. Var mer plockade kvar än jag trott, tur att Malin hade god organisationsförmåga när jag mist min egen i röran.

Efter en stund dök även Therese, Mathias och lilla Emelie upp, så Mathias hjälpte grabbarna med bärandet, och det var nog mer än välkommet tror jag.

Emelie och Selma lekte på som vanligt dom gullungarna, körde motorcykel inne och sprang omkring i bombnedslaget.

Och jag måste då säga att vi har en så duktig liten tjej, -fast att hon var förkyld, säkert undrom vad tusan som händer när vi släpar ut alla möbler oc hungrig efter att kräkts upp vällingen och hennes mamma glömt att det var lunchtid, var hon så himla snäll hela dagen! Blev en sen middagslur eftersom vi inte kom iväg förrän 15.20, men resan gick bra och sen blev hon så glad när hon kom fram till mormor och morfar.

Efter lite mat satte vi sen igång att lasta av allting, och hör och häpna, var klara på en timme! Tyckte så synd om Malin och Arne sen när vi fikat och det var dags för dem att packa in sig i lastbilen igen. (Änglarna hade ju erbjudit sig att själva åka tillbaks med lastbilen så slapp vi!) Man kände ju hur trött man var själv, så förstod ju att de måste vara lika trött efter en hel dags slit. Somnade iallafall gott den kvällen, och sov som en slagen hjälte till morgonen.


Nu har Tommy börjat nya jobbet också, antar att han kommer vara en aning mer slut nu när han kommer hem eftersom han får jobba mycket mer med kroppen än tidigare när han "bara" behövde ratta en truck.


I eftermiddag när han slutat ska vi då åka ner och hämta lite saker hos Malin och Arne som de lastade på sin bil, och hinner vi ska vi också åka förbi stan eller Birsta för att köpa en del saker vi behöver, bl.a magnetlås, kontakter till lampor lite sånt plock. Är även inställd på att få köpa tapeterna vi sett ut så vi kan komma igång med det projektet så småningom. Mycket att göra trots att man inte har nåt jobb.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards