Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Slutet är nära

Av Linda - 30 september 2009 12:17

Skulle vilja göra så mycket de här sista dagarna här nere i Gävle, men inte blir det av. Skulle vilja springa i affärer, ta lite promenader, träffa folk man sällan kommer träffa sedan osv.

I förrgår var vi på Selmas förskola (får bannor av Tessan om jag fortsätter skriva Dagis :) och sa tack och hej. Hade med kameran så tog även ett kort på Selma och hennes favoritfröken Maria. Kan vara kul att ha både för Selma och oss när hon blir lite större. Såg på ett infopapper som låg på hennes hylla i kapprummet att de skulle knäppa kort dagen därpå, och blev erbjuden att ändå vara med och knäppa -vi har ju faktiskt plats t.om 31/10. Så igår morse var vi uppe tidigt för att vara oss, var där till 08.20, men fick inte knäppa förrän 10. Så Selma fick lite tid att busa med barnen, och det hade hon ju ingenting emot. Hoppas korten blir fina, men det blir de ju oftast på vår lilla prinsessa. Hade ju dagen till ära hårspänne, något jag aldrig brukar få på henne annars. Blir väl några julklappar av korten skulle jag tro, och en förstoring till oss själva också förståts.

Tyckte dock att det var lite jobbigt att vara på förskolan igår. Dels är det det vanliga som jag skrivit om förut, att jag inte riktigt tycker det är sådär jättekul att bli delaktig i barnens lekar. Jag tycker det är kul och mysigt om man umgås med någon som har barn och man leker då, men inte där det är så många. Hann bara sätta mig på knä på golvet så var jag överöst av barn som skulle leka, läsa, fixa håret på mig osv. Selma blev dessutom riktigt förtvivlad -"mi mamma" -min mamma, sa hon hela tiden.

Blev också förtvivlad eftersom ingen i personal verkade ta någon notis om den lilla nya tjejen som konstant från 08.20-10.00 grät och grät och grät. Maria hade berättat dagen före att Ella som jag tror hon hette, inte trivde snågot vidare där, dessutom var hon ju bara 14 månader.  Så hon stod där med nappen i munnen, en leksak i var hand och grinade så tårarana rann. En kort stund under den dryga 1,5 timme vi var där var det en som tog upp henne. Så skulle inte jag vilja att det gick till om det var men dotter! Visst kan de inte bära omkring på gråtande barn hela dagarna, men ska lämningarna behöva bli så ångestfyllda och ledsamma istället för att de kan avleda henne och sätta sig och läsa eller annat mysigt första tiden efter att föräldrarna gått? Möjligtvis att personalen har ett tänk bakom det där, men jag har samma inställning till sånt som jag har till femminutersmetoden, kanske är jag för blödig, men att barn ska gråta tills de helt enkelt ger upp är helt sjukt för mig.


Fick två bra nyheter i förrgår:

1. Tommy fick jobbet! Jättejätteskönt, känns som en bra start.

2. Det gick bra att han började på måndag istället för redan idag onsdag. Så nu har vi ett par dagar på oss att packa tillsammans, eller rättare sagt turas om medan en håller lillfisen våran sysselsatt med annat.


Var ut och åt för att fira lite. Blev som vanligt BaliGarden och deras underbara thaimat istälet för någon nytt som vi först tänkte. Var supergott, och måste tipsa om deras honungspanerade fläskfilé med svartpepparsås! Den godaste maten jag ätit ute någonsin tror jag, helt fantastisk. Blir nog en middag till där innan flytten, kanske på lördag med sällskap av Malin och Arne när de ska hjälpa oss flytta? ;)


Måste även passa på och skriva STORT GRATTIS! till världens bästa MALIN som fyller 29 år idag! De sista åren har jag varit helt virrig och ringt flera dagar efteråt, men ringer jag inte ikväll hoppas jag alltså att du läser det här. Hon är så underbart rolig och snäll denna tjej, som till helgen även kommer att verka som en av våra flytt"karlar" tillsammans med sin man snyggArne. Otroligt att nån är så omtänksam att de t.om erbjuder sig att hjälpa till med flytt, inte illa det, en sjujäkla vän är du!



 
 
Malin

Malin

30 september 2009 21:03

Tack vännen men jag fyller faktiskt 28 ;) Ses på fredag, SKA BLI SÅ SKOJ!!!!

http://rockabyelife.blogspot.com

 
therese

therese

1 oktober 2009 16:58

Men duu!! Om det "råkar" bli punka på lastbilen, skulel det innebära att ni blir kvar i stan några extra dagar då?? hihi Inte för att jag skulle göra nå för att försena flytten, neej, bara för att ni skulle ha chansen att stanna kvar o njuta lite extra av den här staden=)

http://tessan80.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

4 oktober 2009 11:34

Ahh! Har Tommy fått jobb! Va kul! Var är det? Så kul att ni flyttar hem snart =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards