Alla inlägg den 4 september 2009

Av Linda - 4 september 2009 21:43

Igår kväll innan jag skulle gå och lägga mig tittade jag in på facebook-sidan. En tjej som jag spelat fotboll med för många år sen hade kommenterat fenomenet Farmville. Hon skrev nåt liknande med :"haha, jag dör. Att skapa en låtsasfarm, odla låtsasplant osv., måste vara för människor med alldeles för mycket fritid." Visst, jag har inte heller hajat det som alla fastnar för med Farmville, än kanske jag ska säga, man vet ju aldrig. Men grejen är att jag tycker det definitivt finns dummare saker att slösa sin tid på, eller slösa sin tid.. det är detjag menar. De som spelar tv-spel, data-spel, nätpoker, tror ni de tycker att de slösar med tid?

En av de största anledningarna till att man håller på med såna saker tror jag är just att när man annars har fullt upp och allvarliga/seriösa saker att göra, är det skönt att ibland få koppla av med såna här saker och vila hjärnan en stund.

Grovt draget kan man ju egetligen börja ifrågasätta många av människors intressen, om det egenligen isåfall inte bara är slöseri med tid. Tv/filmtittande, mycket av den "surfning" vi gör, t.ex facebook, vad ger det oss? För det är väl ganska sällan man tittar på en tv/film som gär en mycket klokare i slutändan? Även det är då iallafall för mig ett sätt att få koppla av och stänga av en stund, leva sig in och slappa, eller slösa tid om du så vill kalla det det.

Ovido - Quiz & Flashcards