Alla inlägg den 2 september 2009

Av Linda - 2 september 2009 18:21

Idag när Selma tog sin dagliga tupplur satt jag och slötittade på tv. I brist på annat fastnade jag framför "the doctors" där de idag pratade om medicinska anledningar till att man skulle ha sex. På slutet kom plastkirurgiläkaren som sitter med där i panelen med ett eget inlägg, att det tydligen skulle förbättra luktsinnet! Jag som alltid hävdar att jag har ett utomordentligt luktsinne, fortsatte titta.. Tydligen skulle det stimulera hypofysen att producera ett hormon som hette prolaktin, som i sin tur hade påverkan på luktsinnet.

Frågan är då varför det oftast är vi mammor som känner när våra barn bajsat i blöjan?!


Över till annat.. Idag har varir en ganska lång och trälig dag. Gjorde ett ryck när Tommy gick ut med Selma på förmiddagen, städade av golven. Blir tokig när jag känner smulor som fastnar under fötterna. Kanske kanske hinner jag med nåt mer nu efter maten också, skulle nämligen vilja putsa fönstret och sätta upp nya gardiner i vardagsrummet. Tämligen onödigt med tanke på att vi bara ska bo kvar nån vecka till, men för att jag ska få lugn och ro i själen är det lika bra att göra det :)

Var alldeles nyss ute med Selma en stund. Vi cyklade till en lekpark en bit bortanför här där vi bor. Känns verkligen att det är höst nu, tog till och med på henne en tunn mössa. Iofs blåser det ständigt här i Gävle, kanske det som gör att man tycker det är kallare är i övrigt.

Ovido - Quiz & Flashcards