Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Allt det jag kommer sakna

Av Linda - 2 oktober 2009 21:12

Jag kan väl inte säga att allt är packat, men det som tar tid att packa är färdigt. Måste hämta några fler kartonger imorgon bitti till de sista kläderna, sen är det lite småplock med sånt man haft uppe på väggarna osv, och kastrullskåpet och lite porslin, men ändå så man känner att det är under kontroll. Gick fort att fylla kartonger när man väl kom igång, skulle tro att vi får nog ihop kanske 4o stycken.

Igår och idag har jag haft svårt att hitta det positiva med flytten, även fast jag vet att det är hur mycket som helst. Det är bara det med det här vemodet som stoppar mig att känna mig glad. Finns så mycket jag kommer sakna med det här staden, framförallt:

Busbrudarna Therese och Emelie (och Mathias lite också såklart) Har blivit så van att ha dem så nära inpå. Har ma haf tid över har det bara varit att springa över till varann, tar ju bara nån minut att gå/cykla. Känner mig också lite hemsk som drar bort Selma från en så go och snäll vän som Emelie, men hoppas att vi kommer träffas relativt ofta ändå. Den här gången ska jag göra allt jag kan för att infria de där löftena man gr varann när man skiljs, att man ska hålla kontakten och hälsa på! Ni är för viktiga för att mistas!

Valbo köpcentrum och stan: Man kan inte jämföra Sundsvall och Gävle som städer. Människorna bortser jag ifrån, charmen med Gävle är total, det är så mysigt och lugnande att ta en shoppingtur på något av ställena.

Grönområdena: Bolougnerskogen, stadsträdgården, naturen utåt havet och Bönan, Furuvik, Älvkarlebyfallen osv. Finns många smultronställen häronkring, tyvärr blir man ju som alltid lite hemmablind och tar inte alltid tillvara på alla utflyktsplatser som finns.

Radhuset: Som jag har klagat på detta radhu genom åren. Tapeterna, golven, störningen av grannar, saknaden av sol på sommareftermiddagarna på baksidan -jag har klagat på det mesta. Men nu när vi ska lämna det ser man en skönhet och charm i allt. Som tidigare tror jag att det har mycket med lilla Selmas nedkomst att göra, att det här var hennes första hem. Men den här gången ska jag inte göra samma misstag som sist, nu ska jag börja med en gång att göra oss hemmastadda, att tapetsera och fixa så man trivs.

Minnena: På de dryga sju år som gått sen jag först flyttade hit har det hänt en del, både i världen och privat. Det största och bästa är givetvis våran älskade prinsessa Selma som förändrat mitt liv totalt, men finns ju många andra händelser också som medverkat till hur livet blivit på ett eller annat sätt. Som tur är har jag alltid varit duktig att ha med mig kameran, så mycket blir man påmind om på kort, sen är det väl så att det viktigaste bär man med sig ändå.


Nu ska jag ta upp lillan från ett sent kvällsbad. Väntar på våra kära vänner Malin och Arne som just i detta ögpnblick passerade Tönnerbro på sin väg för att hjälpa oss med flytten. Har ont i huvudet ikväll, så känns inte som det dröjer alltför länge ändå tills jag söker mig mot sängen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards