Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Invigning

Av Linda - 7 oktober 2009 21:04

Har varit så härligt höstväder här idag. Selma fick vara ute en stund på eftermiddagen trots sin envisa förkylning. Hostar och snorar lillstackaren, men har förstått att hon inte är ensam om det.


Hann bara ge henne vällingen imorse så fick vi bråttom till huset, viasat-installatören ringde nämligen och sa att han skulle vara där 25 minuter senare. Som tur är hade vi ju lite i kylskåpet, gissa hur mysigt det var att sitta vid nya köksbordet i nya köket och äta sin första frukost där?! Var så soligt och fint ute, lyste upp hela köket, fick världens endorfinkick tror jag.

Precis när dom skulle åka, och vi bege oss hem till mamma för att göra lite lunch, dyker sotaren upp. Var ju tvungen att besikta nya kaminen innan den fick användas, så blev en sen lunch för oss idag.


Har varit därborta hela eftermiddagen/kvällen och pysslat på. Provade elda ett par brasor, och det ser ut att gå bra. Vore nästan mysigt att ha sovrummet därnere så man kunde ligga på kvällen och titta på elden. Kanske blir så om det blir för dyrt att värma upp hela huset i vinter, då får vi helt enkelt flytta ner sovrummet några månader.

Fick celebert besök också, först av Jenny som jag inte träffat på evigheter, och sen mormor och Stig. Jättemysigt att sitta där i skumrasket i köket och fika. Har ju fått upp lite fönsterlampor ikväll också, så börjat liksom se lite bebott ut nu. Imorgon satsar vi på att sova där. Tänkte ju gjort det ikväll, men glömde bort det där med att madrasserna måste dammsugas och täckena dammas osv.


Såg i Ljungabladet också att Colorama i Ånge hade 20-25% rabatt på deras tapetsortiment, så istället för att skriva mer ska jag surfa runt och se vad tapeterna vi bestämde oss för hade för artikelnummer. Blir ju nån hundring man sparar iallafall. Är ju fröken ekonomisk ibland jag också.


a

 
 
Therese

Therese

9 oktober 2009 15:35

Å vad jag hoppas att ni trivs, fast det verkar ni göra!! Ska försöka slå dig en pling senare, men just nu har vi en liten sjukling här hemma,,igen =( så vet inte hur kvällen blir, antagligen blir det en sån kvällnär man bara får bära elelr sitta i soffan..
Åh, jag önskar er så himla mycket mys o lycka nu i nya hemmet=) Kram!

http://tessan80.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards