Alla inlägg den 1 september 2009

Av Linda - 1 september 2009 19:53

Nu är klockan snart 20 och stressen som alltid infinner sig på kvällen för mig kommer krypande. Det är alltid på tidiga kvällskanten som lusten att påbörja saker och få saker gjorda infinner sig för mig. Det resulterar i att jag blir ännu mer stressad när jag satt igång med något och ser att klockan tickar på och jag borde göra kväll för lillälsklingen.


För närvarande har jag en säng som behöver bäddas i, en disk som borde tas rätt på och några golv fulla av leksaker att plocka ihop. Dessutom har jag plockat fram kartonger som jag planerade att lägga ner sakerna som står i vitrinskåpet i, men den tanken får jag nog lägga ner för dagen.


Jag och Selma har varit på cykeltur med Emelie och Therese ikväll. Är så glad att de är tillbaks i Sverige efter vad som verkar har varit en bra bröllopsresa, Gävle är så mycket roligare när de är hemma!


Nä nu dags att lyfta arslet från stolen om jag ska få gjort de saker som faktiskt behöver göras innan läggdags.

Av Linda - 1 september 2009 14:18

Jag har vägrat att läsa tidningar eller titta på nyheter de senaste veckorna (inte för att jag brukar sätta mig in så djupt annars heller iofs) pga. svininfluensan. Ju mer jag vet desto livräddare blir jag! Inte så mycket för min egen skull, men för Selmas! Uppdaterar mig lite på kvällen via text-tv, det är det enda. Och inte blev det bättre sen det konstaterades att nu hade vi fått första dödsfallet av den här i Sverige. Ska ringa ner på hc och höra vad som gäller vid vaccinering, om det går att stå på vänt eller få förtur. Är beredd att ljuga mig till förtur om det ska vara så.

Så nu blir det minimal shopping i höst, endast det ödvändigaste kommer jag åka ut och handla, och helst lämnar jag Selma hemma, för risken är ju större nr hon stoppar allt i munnen, fingrar och dyligt. Kommer även hålla mig borta från folk som är förkylda, så är jag lite reserverad till att träffas vet ni varför.


Har gjort jättegod kyckling idag till lunch, blev även matlåda till Tomsan. Ångrar att jag inte gjorde mer så hade det räckt till mig en gång till också, men storkok är inte riktigt min grej, tycker det är mycket enklare när det är endast lite av alla varor som ska i.


Vi har inte så mycket på tapeten denna vecka jag och Semlan. Får väl passa på att vara ute när vädret tillåter, sen borde jag fortsätta att småpacka inför flytten också. Fyllde 3 kartonger ur ett skåp med prydnadssaker och sånt, så vet att jag har en del framför mig att packa. Vore skönt om jag slipper allt det i sista minuten, och bara behöver lasta på kartongerna på vagnen/lastbilen. Tänkte packa ner lite leksaker vi kan ta upp i nästa vända också, så Selma har nåt att leka med i huset medan vi håller på och pysslar. Blir hon göralös och på dåligt humör är det nästan omöjligt att få något gjort. Ser inte alls fram emot att riva ner väv och tapetsera i köket, men är ändå skönast att redan ha det gjort när vi ska flytta in på riktigt. Hatar verkligen att bo mitt i renomvering!

Ovido - Quiz & Flashcards