Alla inlägg den 21 september 2009

Av Linda - 21 september 2009 20:15

Nu är vi tillbaka nere i Gävle igen. Tommy började ju jobba idag igen, hade först tänkt stanna ett par dagar extra med Selma men ändrade planerna då jag kom på att vi har en hel del att packa inför nästa helg. Resan gick bra men det ska bli skönt att slippa spendera lika mycket tid på E4:an i fortsättningen, har en aning om att vi kommer åka mindre nedåt efter flytten än vi gjort norrut de senaste åren.

Märkte då vi åkt halvägs att jag glömt jackan, i fickan låg dessutom bankkortet och körkortet. Kvällen före var jag bergssäker på att jag tappa bort mobilen, innan jag efter långt letande plötsligt kom på att jag lagt den i höstjackan , som jag vanligvis inte använder. Inte för att själva mobilen är värd så mycket, jag värderar korten på Selma som jag har på den och vissa meddelanden desto högre. Vet inte om det beror på att jag har extra mycket att tänka på, men ibland blir jag nästan rädd för mig själv när jag glömmer saker.


Avslutade helgen i Torpshammar med ett par lugna dagar. Tommy och pappa jobbade lite med veden, börjar fyllas riktigt bra nu vedboden, måste vara bra många kubik hoppas jag. Var på vad som nog blir säsongens sista fotbollsmatch också i lördags, tyvärr var det förlust mot Lucksta med 0-2, men den bästa spelade matchen jag sett i år. Tyvärr drar vissa supportrar ner nöjet med att gå på match en hel del med sista ständiga kommentarer om spelarnas insatser. Allra mest irriterad blir jag på de människor jag vet aldrig själva satt sina fötter på en plan, men ändå tror sig vara expertkommentator. Önskar de hellre kunde stanna hemma och läsa om matchen i tidningen dagen därpå.


Vet inte vad som blivit med Selmas mage, har fått bytt blöja minst fem gånger på henne den senast veckan. Funderar och oroar mig för att det ska vara nån allergi, allra främst mjölk eller soja som sin kusin Alexander. Ska höra mig för om allergitest imorgon när vi ska upp på ud för att visa hennes utslag.

Ovido - Quiz & Flashcards