Alla inlägg den 26 december 2008

Av Linda - 26 december 2008 20:16

Har haft en lugn och mestadels skön jul. Några smärre diskussioner med mamma och pappa vad gäller Selmas uppfostran, eller egentligen rutiner har stundtals sänkt humöret ibland, men inget att bry sig om..

Har träffat syrran m fam en hel del de här dagarna. Alltid kul att prata med henne nuförtiden när våra åsikter inte skiljer sig så ofta som förr :)

I eftermiddag har vi varit och hälsat på mormor. Hennes nya karl eller vad jag nu ska kalla det var också där. Kändes lite konstigt tyckte jag med tanke på att Janne bara varit borta i drygt ett år. Kändes lite som att han aldrig existerat. Inte för att jag glömt honom, utan för att det känns som att nån så lätt tagit hans plats i mormors liv.. och det tycker jag nästan är lite otäckt. Att någon som stått en nära kan vara ersättlig.. Tro nu inte att jag missunnar henne att vara lycklig! Det är jättekul att se henne glad igen, men kan någon som varit älskad verkligen "ersättas" så snart? För helt plötsligt kändes det inte riktigt ok att prata om Janne därhemma längre. Kanske mest av respekt för den nya, men ändå.


Vi hade planerat att stanna häruppe även över nyår, men får se hur långt mitt tålamod räcker.. känner att jag inte klarar hur många diskussioner som helst.. Hade varit trevligt att fira nere i Gävle också. Terese frågade om vi inte ville vara där med deras familj, äta middag, spela spel och såna lugna saker man kan göra när tjejerna är så små.. Selma hade blivit överlycklig att få vara med Emelie en hel dag! Nu när hon varit sjuk har vi ju inte vågat träffa dom på länge... så de har nog en hel del lek att ta igen! Vad ska ni göra på nyår? Är det bara som jag tycker eller har nyårsfirandet i stort dött av litegrann? Känns inte som att det tas på lika stort allvar som när en annan var liten.. Helt ok för min del det isåfall..


Imorgon planerar vi kanske att åka en sväng till stan, eller Birsta rättare sagt. Får se om man hinner avlägga en visit hos Jenny och Henrik också, hade varit kul! Har inte träffat henne sen i somras.. så det kan vara på tiden.

Nu ska jag kika in lite på andra bloggar somjag följer så smått... Trevlig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards