Alla inlägg den 28 december 2008

Av Linda - 28 december 2008 21:07

Var som planerat till Birsta igår. Men kom inte dit förrän klockan 14, blev ju sovmorgon då vi inte kommit i säng i tid kvällen innan.  När klockan var 17 hade jag varit på de flesta affärer jag ville gå på, dessutom var vi alla rätt less på trängseln och framförallt den höga musik som spelades på hela köpcentret. Varför denna höga musik när man ska shoppa? Man blir ju bara stressad och orkar inte prova alla plagg och titta på det man tänkt, inte jag i alla fall.. Gärna nån form av musik, men i ett lugnare tempo, och inte alls lika högt! De smås öron klarar ju inte heller lika hög musik som vuxnas, så jag led med Selma..

Efter shoppingen bar det iaf väg ut till Timrå till Jenny och Henke. Var ett litet mysigt hus de bodde i! Och kul att träffa dem, var alltför länge sen. Kände mig tyvärr stressad för jag ville inte att det skulle bli alldeles för sen kväll för Selma, så vi åkte därifrån efter fika och lite småprat. Blev en snabb och onyttig middag på Mc Donald´s.. långt efter middagstid (20.00)

Åkte i raketfart mot Torpshammar för att hinna träffa Elin m fam. en stund innan läggdags...

Känns som jag alltid tävlar mot klockan numer.. Blir så när man ska passa sov -och mattider åt Selma. Hinna göra så mycket som möjligt däremellan... och tar det sedan restid dit man ska är det som fördömt att inte stressa.. Måste försöka ändra på det... känner att jag tar med mig det var jag än går och vad jag än gör... Gör liksom allt så fort jag kan... med resultat att det inte alltid blir så bra som jag skulle vilja. Syrran säger att jag är tidsoptimist, men jag vet inte om jag hinner med. Vet bara att det är tvunget om jag ska hinna med mig..


Nu ska jag iaf frsöka stressa ner inför kvällen. Har ätit lite Ris á la Malta, nyttigt såhär på kvällskvisten.. Får se sen om vi slår på en film eller om det blir lite menlöst gluttande på tv´n..

Ovido - Quiz & Flashcards