Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Linda - 14 augusti 2009 21:03

Har haft en fartfylld men rolig vecka. Syrran och smågrabbarna kom ner i söndags och stannade till igår då jag och Selma åkte med dem upp hit till Thr. Blir lite trångt att vara 6st i en 2:a, men stämmer bra att " finns det hjärterum finns det stjärterum". Iofs har vi inte varit innesittande så mycket, har varit på Furuvik, på stan, i Boulognerparken och diverse andra ställen. En som njutit fullt ut att de var nere är Selma! Man har verkligen sett på henne hur kul hon tyckte att det var, var 110% hela tiden.


Hade velat fått en del gjort under de här dagarna vi är här, men det känns verkligen som det blev en mjukstart idag. Tiden har gått utan att jag fått något gjort. Eller visst har man gjort saker, men inte såna som märks. Är vi pigga imorgon måste vi ta tag i lite av städningen som väntar i huset. Tommy har snart gjort klart badrummet, jag har städat en del av köket men en hel del kvar. Sen är det ju de övriga rummen, och åtminstone vardagsrummet och rummet innanför köket behövs torkas både väggar och tak sedan de rev ut kakelugnen, och det är ju inget man ser fram emot. Sen är det ju alla fönster, och med tanke på det hade jag ju plockat med en massa gardinstänger, men kommer på när jag tar ut dem ur bilen att jag glömt fästena, så antingen blir det till att köpa nya om vi åker till Sundsvall eller så får jag vänta med det till nästa gång vi kommer upp.


Känner mig lite låg ikväll, utan egentligen anledning. Kan vara det att magen krångla lite och jag inte vet vad det är för fel, värker till bara jag sätter mig eller sätter ner fötterna lite hårdare i marken. Är även lite frysen efter att vi var och tittade på fotbollsmatch, självklart började ju det regna, och trots att det slutade relativt fort blev man ju kall in i ben och märg.

Önskar att det fanns dvd-uthyrning på närmare håll än Fränsta, känner inte alls för att åka dit för att att hyra, men vore väldigt mysigt med en film ikväll. Helst en komedi eller sevärd drama skulle vara guld värt just nu, och förhopnningsvis höja humöret ett par grader.

Ovido - Quiz & Flashcards