Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Linda - 18 augusti 2009 21:11

Har varit en tät ström av besökare med upp och tittat på huset de senaste dagarna. Tommy skojade igår om att han skulle sätta en sån där entré-snurr-grind och börja ta inträde för att få ihop till den fruktade elräkningen.

Har varit kul att så många varit nyfikna att titta, på så sätt har jag träffa många som jag inte sett på länge, igår tittade Hjalmar förbi, idag Jenny och Linnea. Sen har jag även fått umgås en stund med Maria idag igen, och på kvällskvisten träffade vi Elin och lilla Sverre som följde med upp dit. Hoppas de fortsätter dyka upp med jämna mellanrum allihop, somsagt så älskar jag ju både spontana och "bokade" besök! Ska försöka se till att ha en bättre fylld frys med fikabröd i fortsättningen, är alltid roligare att kunna plocka fram nåt att bjuda på än att behöva hasta iväg på affären och köpa en torr bullkant.


Tommy har gjort ett helt dagsverke idag, kan tänka mig att han kommer vara helt slut i kroppen ett par dagar framåt. Han har huggit ved största delen av dagen, plus igår samt i lördags tillsammans med pappa. Känns roligt att det lilla vedskjulet så sakta börjar fyllas. Nu ska vi bara stapla allt sen när vi äntligen fått in det under tak, men det är ingen som tokbrådskar.

Vill åka och titta på tapeter och färg till köket också. Har en liten tanke om något rödaktigt, men vet inte om jag vågar vara så djärv i färgval? Är inte likt mig att satsa så.  



Ovido - Quiz & Flashcards