Alla inlägg den 14 november 2008

Av Linda - 14 november 2008 12:58

Satt och planerade för en "rensa-klädkammaren-dag", när jag läser på en blogg att bloggskrivaren just rensat ur sina garderober, och frågar läsarna var de gör av sina gamla kläder.. Hur gör man på ett bra sätt sig av md gamla, för min del ofta i stort sett oanvända kläder? Jag är impulsiv i mina klädköp, eller var rättare sagt.. Nu vänder och vrider man på varenda krona innan man bestämmer sig för att spendera :) Detta har resulterat i att den största delen av min garderob består av kläder som har nåt år på nacken, men som jag bara använt obetydligt. Kalla mig egoistiskt, men det tar mig emot att ens skänka bort dessa kläder! Inte för att jag är snål, utan troligen för att jag har dåligt samvete som shoppat så impulsivt, och känner mig tvungen att nångång använda dessa kläder. Men när? När en av mina kusiner var yngre älskade hon att få ärva mina kläder, och använde dem flitigt. Nu är hon snart 18, och precis som mig finner hon nöje i shopping ;-)

Och om det ändå vore bara kläder i det där utrymmet på så få kvadrat! Men varenda kubikcentimeter är ju fylld av julsaker, inredningsprylar, gamla tv-spel, cd-skivor som aldrig spelas, handväskor osv. Listan på vad man kan hitta där kan göras lååång. Kanske gör jag bäst i att hålla mig därifrån, så slipper jag reta upp och bli på dåligt humör.


Via en annan blogg hittade jag också till en där bloggskrivaren imponerar otroligt på mig! Den heter "mammabeckas" och tillhör en 17-årig tjej som har barn. "såna finns det väl många" tänker ni säkert, men skillnaden är att den här tjejen har tre! Gå in på www.mammabeckas.blogg.se så förstår ni vad jag menar!

Jag tycker att jag har fullt upp med min lilla prinsessa, och så läser man om henne som med lätthet (verkar det som iaf) klarar tre. Det är lite inspirerande samtidigt.. och får mig att tänka på att man kanske gör det omständigare än det kunde vara. Jag har varit noga med att följa mattider, att hon ska sova med jämna mellanrum, att hon ska vara ute. Allt för att hon ska må så bra som möjligt. Men kanske vore det bättre att bara slappna av och inte tänka så mycket på allt? Ändå tycker jag att vi inte anpassat vårt liv helt efter lillan, hon har fått hängt med på saker och levt lite efter oss. Eller vad tycker ni som känner oss? Skriv gärna kommentar!


Nu ska jag ta och sno ihop nån sen lunch. Har blivit virrvarr av dagen då jag varit på hälsocentralen, och det tar ju alltid tid. Har vad jag trodde var ett munsår som aldrig vill läka. Men nu visade det sig att de tror att jag har nån brist, förmodligen då jag fortfarande ammar lillan lite och varit dålig på att ta näringstillskott.. Ska ta prov på måndag. Blev ju brydd jag också om jag skulle fått munsår som aldrig haft det tidigare. Nu slipper man ju anklaga Tommy för nåt i alla fall. haha. Bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards