Alla inlägg den 20 november 2008

Av Linda - 20 november 2008 16:17

Vaknade runt 08 i morse.. var så trött så ville bara somna om. Höll om lillan så hon sov faktiskt vidare till närmare 10, världens sovmorgon men var behövligt för henne då det blev sent igår, somnade inte förrän närmare 23.

Har varit en lugn dag, inte gjort många knop inte. Småpratat med mamma mest, fikat, lekt med Selma och stökat på. Skulle egentligen varit och träffat mormor, annars lär det väl inte bli av eftersom vi förmodligen åker tillbaks på söndag.. men känner inte för att åka nånstans. Skulle velat haft nåt att pyssla med.. nåt kreativt. Finns liksom lite mer tid för det häruppe när Selma har världens bästa lekkompis (morfar).


Ska ta och se mig om det finns några fler jobb att söka också. Börjar bli lite orolig att inte ha nåt jobb att gå till när föräldraledigheten tar slut. Allt lägger ju ner. Sandvik skulle visst varsla 1000st, Astra Zeneca likaså, så nu blir det väl ännu hårdare på arbetsmarknaden. Hade man haft en normal arbetsgivare när man blev gravid hade man ju inte behövt sluta.. men hade inget val. Borde finnas nån myndighet som ser över arbetsgivare och deras beteende... hur de behandlar sina anställda. Fast det är väl mycket det som är fackföreningarnas jobb... men hur det sköts är ju en annan femma. Lika lätt att få tag i nån där och få nån hjälp som överallt annars tycker jag. Inte för jag ska klaga, de hjälpte ju mig att få min berättigade semesterersättning när jag slutade i allafall... annars hade jag väl blivit snuvad på den också.


Nu dags för middag åt Selma.. Själv får man nåt gott serverat idag.. paltbröd med vitsås och stekt fläsk ;-9 Mammas mat går inte av för hackor den!

Ovido - Quiz & Flashcards