Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Trevlig helg

Av Linda - 7 december 2008 20:03

Har varit en lugn men mysig helg för oss. I fredags pysslade vi på lite här hemma.. finns allid nåt att plucka med tycker jag. Igår var vi till Valbi o vanlig ordning, var shoppinghelg där inför jul men inget jul-erbjudande som föll oss i smaken. Däremot fick Selma träffa en typ 2,10 lång Snurre Sprätt som gick onkring på köpis. Populärt var det :) Vi tog en middag på restauranten inne på köpcentret, 69:- för en jäättekebabtallrik. Jättegott var det, ett + att man fick ta kebabsåsen själv, tycker de brukar vräka på så mycket annars.

Idag har vi haft Anna, Johan och lilla Alfred här på besök. Hade inte träffas sen i maj så det var mycket att ta igen o prata om. Dom är såna där människor som man måt bra av att träffa. Positiva, vanliga och härliga. Ungarna lekte inte så mycket ihop. Satt och greade på var sitt håll, men det kanske blir när de blir lite större. Att vägar kan korsas på så många olika sätt. Anna är ursprungligen från Göteborg, och hade vi inte läst samma kurs på högskolan hade vi aldrig lärt känna varann. Men vi höll kontakten efter det och det är jag glad över. Synd bara att det tar ett tag att åka till dem, enda anledningen att man inte ses oftare. Fattig ursäkt egentligen!

De kom tidigt, så de åkte när det var dags för Alfreds tupplur. Nu i efermiddag har vi varit i Furuvik på julmarknad. Jättemysigt! Var lite snö i alla fall. Alla träd var upplysta, önskar jag tagit kort som jag kunnat lagt ut! Julstämning i allra högsta grad! Selma fick träffa tomten och fick även ett paket av honom.. Hälsade också på Nicke Nyfiken som var där på besök :)

Inhandlade en fin väggljusstake från Nusnäs i form av ett härta i ekträ. Tommy har monterat upp det i hallen, kanonfint blev det!


Imorgon ska vi kanske på julbord med Therese, Emelie och Mattias, om vi tar oss råd.. Men skulle vara mysigt, och gott :P

Är så glad över alla mysiga människor omkring oss som gör livet ljust. Alla finns inte alldeles i närheten, men finns ändå där.

Tyvärr är det något namn jag önskat aldrig hade försvunnit från den listan, men såhär i efterhand är det nog inte mycket att göra åt. När det gått för lång tid och man tappat varann för mycket tror jag är svårt att reparera. Kanske aldrig var meningen att det skulle vara, eller så växte man isär som det så fint brukar heta. Är i alla fall glad för de som finns, och kunde jag skulle jag ge dem alla en julklapp för att visa hur mycket jag tycker om dem!

 
 
Marie

Marie

8 december 2008 00:34

Synd att jag inte kunde komma, hade jätte gärna åkt ner... :( men de kommer ju fler tillfällen :)

http://marielarkfors

 
Ingen bild

Sandra

24 december 2008 02:57

Ville bara önska Er en God Jul & ett Gott Nytt år, kul att ses iaf en gång i år, hoppas på fler gånger nästa år! :) Kramar i massor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards