Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Ny energi

Av Linda - 16 augusti 2009 21:06

Idag var en utmärkt dag för en tripp in till Sundsvall. Sagt och gjort, vi åt frukost och gjorde oss sen klara att åka. Blev en snabblunch (2 10-kronorsburgare på McDonalds) innan vi sen åkte vidare till Granloholm för att hälsa på Therese, Micke och deras alldeles nya lilla knyte som ännu bara är 12 dagar gammal. Tänk vad man glömmer fort vad liten de varit! Så söt och snäll liten kille. Tyvärr fick jag inte hålla honom längre eftersom en övertrött liten Semla storgrät så tårarna sprutade när mamma höll knytet. Nästa gång, som jag hoppas inte dröjer alltför länge, ska Tommy få leka ute på gården där en stund med henne så får jag snusa lite till på den lille.

Medan lillstumpan sen tog en tupplur i bilen, och Tommy fick läsa lite bok medan, gick jag en snabb runda inne på Birsta city. Är så skönt att få gå i sin egen takt och inte behöva springa efter en liten tjej med alldeles för mycket spring i benen hela tiden. Blev dock ingen shopping då pengarna fanns på Tomsans konto, och kortet blivit kvar i bilen. Funderar på att åka ner på morgonen den dagen vi ska åka hem, så kan man åka vidare mot Gävle när det är dags för henne att sova efter lunch. Tänkte bl.a köpa en vinteroverall till henne redan nu innan det blir utplockat.


Och nu ikväll har vi varit upp till huset en stund. Kan inte hålla mig därifrån, planerar i hjärnan hur vi ska ha det, hoppas jag får tid och energi att förverkliga allt också! Får positiva vibbar när jag kommer in där, känns hemma. Ett stort och ljust kök, som alltid varit min dröm, mycket ljusinsläpp från alla håll. Jag hoppas jag snart kan lägga ut bilder och visa er. Mamma har en förmåga att hitta skavankerna hela tiden, men de ser inte jag för tillfället, och jag hoppas jag aldrig kommer se dem!

Fick även visa det hela för en av mina bästa vänner, Maria är nämligen hemma i Sverige ett par veckor. Vi bestämde att datea även imorgon, hoppas verkligen det blir av för vi trivs alla tre i hennes sällskap.


Nu återstår ett snabbt bad för lilla damen och sen välling. Blir alltid senare kvällar här hemma, men det är ju bland de sista gångerna före flytten nu så det känns inte som det gör så mycket.

Det enda som tar ner mitt humör lite är magen som krånglar lite än. Konstiga magknip och uppblåst mage trots att jag inte ätit något konstigt. Trodde det skulle gå över snart, då har jag för tillfället inget annat att klaga på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards