Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Linda - 3 oktober 2008 19:24

En hel vecka har försvunnit i ett stort febertöcken. Ganska snart efter att Selma blev dålig fick också jag feber, höll sig kring 40,5 i 4 dagar -kände mig riktigt dålig. Som tur är har jag världens underbaraste föräldrar som ryckte in så Tomm kunde jobba, morfar tog ledigt istället. Lillgumman har njutit av all uppmärksamhet dom här dagarna. Morfar är hennes bästa lekkompis, ingen har fantasi till lek som han! Är så man vill vara med och leka själv ibland :-) Efter en halv penicillinkur är man nu rätt återställd, får se om magen klarar de resterande tabletterna, men det ska väl gå.


Idag har vi varit ut till Valbo en sväng. Är dags att börja kika lite efter födelsedagspresenter snart till lillan. Finns ganska dåligt med roande och stimulerande saker till så pass små barn. Vill ju att det ska vara saker hon kan leka med, inte såna som bara ska ligga oanvända. Har bestämt mig för att göra en stor Hello Kitty-glasstårta till gumman iaf! Nån som vet hur man gör glasstårta? Är det vanlig glass eller? Vet inte om jag nånsin ätit sån faktiskt.


Tänkte nu när jag var sjuk att jag ska fortsätta på den nyttigare vägen i form av mat.. kommer ju fortfarande bara i en bråkdel av kläderna jag hade innan graviditeten! Ändå gick jag ju inte upp så mycket, men jag tror småätandet på kvällarna framför tv'n har en stor del i det. Det är väl inte sådär att man sitter och proppar i sig chips och läsk varenda kväll, men nånting blir det ju ofta man snaskar på. Har ju blivit beroende av de här saltade och rostade solroskärnorna, och salt är ju inte speciellt nyttigt för kroppen i för stora mängder. Jaja, ska väl bli nån ordning på det där också såsmånigom. Nu ska jag ta och duka för en sen middag här. Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards