Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Linda - 25 oktober 2008 13:00

Sitter och funderar på vad man ska sno ihop för lunch idag, är riktigt sugen på att göra hemgjord kebab. Eller hemgjord och hemgjord.. steka fryst kebabkött o fixa tillbehören :)  Var på "kalas" igår kväll. Moster hade fyllt år för ett par veckor sen, och inte är man väl sen att tacka nej när hon erbjuder go-fika :P Vankades ananaspaj o grädde/glass *mums* Ska ta receptet vid nåt tillfälle. Är ju perfekt efterrätt som går att ha klar i förväg. Var iaf kul att träffa kusinerna. De har ju blivit så stora nu så det går ju liksom att prata med dom på ett annat sätt. Försöker övertala Marie att hänga med ner när vi åker, hon har ju lov till veckan så det skulle passa bra. 

Kalaset var mitt andra "storfikande" för dagen. Blev ju bjuden på ckokladmuffins liknande kladdkaka o hemgjord saft när jag o sessan var till Elin o Sverre på dan. Förstår inte hur alla hinner med sig. Är det jag som är så jäkla oeffektiv som inte får nåt gjort känns det som? Sakerna som borde göras bara hopar sig. Och nu när man kommer hem är det värre än vanligt. Måste ta en storstädning innan lillan fyller år! Skulle behövt skura golven för hand så det blir riktigt rent, gnugga med nån borste av nåt slag. Vette tusan vad det är för skitgolv vi har som all smuts biter sig fast i hur man är moppar dom.

Snorar och hostar fortfarande.. fått en jäkla hack-hosta, iriiterande på nätterna. Skulle egentligen prova nåt hälsokostpreparat och se om det kunde hjälpa, men vet inte om jag vågar för allergin. Rätt vad det är får man väl andnöd istället då. Brukar ju kunna vara en hel del "mysko" grejer i hälsokostsakerna.


Idag står en långpromenad på tapeten. Måste ut o få luft, och se till att Semlan får sin beskärda del frisk luft. Måste passa på innan vi far hem till stadsluften igen! Är ju sol och nästan 10 grader varmt, även om det blåser på en del. Skulle ha velat hinna med och träffa syrran och c/o en gång till också, men nu var ju största pojken bjuden på kalas idag, och resten vet jag inte var de är.. Kanske hinner på em om jag har tur. Annars blir det kanse inte före  jul, eller jo, det måste det. Inte kan jag hålla mig härifrån i två månader heller! :-)


Kram på er så länge.

Ovido - Quiz & Flashcards