Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Linda - 4 oktober 2008 20:50

Blev att vi åkte en sväng till Valbo idag igen. Skulle egentligen bara på ÖB för att köpa tvättmedel, men så hade mamma nåt ärende dit så slutade med att vi tog lördagsmiddagen på Ikea så slapp man tänka på den när man kom hem. Slank in på köpis också, köpte ett par strumpbyxor till åt Selma så hon kan använda sina klänningar. Sen tänkte jag bara springa genom Coop för att ladda upp med lite barnmat, blev fast vid skoavdelningen. Hittade jättefina pax-stövlar åt gumman min, strl 20 :-) Kostade 349:- får hoppas hon börjar gå snart så de kommer till användning. Har kommit underfund med att jag är en av många människor som får en adrenalinkick av shopping! Men nuförtiden är det sällan man kommer hem med något åt sig själv. Blir nästan en tvångshandling att springa in på barnavdelningen för att se om det kommit in nåt nytt. Och jag vet att jag inte är ensam. Finns alldeles för mycket fint! Och nu fyller ju lillan snart sitt första år! så då har man ju ännu mer anledning att köpa saker :)

Nä. för att vara allvarlig måste jag försöka sluta upp med det här, inte för att det är några ättesummor varje gång, men nog är det bra mycket mer än barnbidraget som försvinner i konsumtionshysterin varje månad.


Har just varit ut på blocket för att kolla om det finns några bostäder till salu/uthyrning i Sundsvallsområdet. Helst ska det vara ett radhus, men jag vet ju sen tidigare att det är dåligt med såna där. Fanns inte mycket alls ute just nu, nån som vet om nån fin lägenhet som är ledig? Kände nu när vi var sjuk att det faktiskt är tryggare att bo nära familj, släkt och vänner. Hoppas bara jag kan få Tommy att inse det också. Är ett känsligt ämne det där, skulle aldrig ha flyttat tillbaka hit om det inte varit för att jag saknade radhuset. Men nu håller vi ju på att växa ur det i takt med att Selma också får mer saker. Än så länge går det väl men vi måste ju ta nåt beslut innan det är dags för henne att skolas in på dagis. Vet inte hur jag ska gå tillväga för att få in Tommy på samma linje. Några förslag hur man får karlar dit man vill? ;-)


Nä, nu är det dags att göra kväll för lillstumpan. Hon har varit så duktig och snäll idag. Inte visste jag var kärlek var innan den lilla goungen kom till mig!

Ovido - Quiz & Flashcards