Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Att ta vara på tiden

Av Linda - 24 november 2008 19:49

Kunde inte sluta tänka på Tilda igår, tankarna på henne dök upp med jämna mellanrum. Vi pratade med hennes mamma för bara några dagar sen när hon skulle hämta Tilda på dagis. Hon tyckte det var skönt att börjat jobba efter att ha varit hemma i 1,5 år, nu skulle hon nog göra allt för att få vara hemma med henne resten av livet. Igår hade de varit på sjukhuset för att titta på henne för sista gången. Hur jobbigt måste inte det vara att lämna sin lilla/lille ängel för sista gången? Att aldrig få känna doften, den mjuka kinden eller höra hennes/hans skratt igen..

Tänker också på hur lyckligt lottad jag (vi) är som har Selma. Jag som alltid sagt att jag inte skulle skaffa barn var en bland de första från den gamla kompisskaran att få ett. Ett beslut som jag aldrig ångrat, trots att det faktiskt inte var planerat. När beskedet kom stod det bara helt klart, och under dessa månader var hon så efterlängtad, ville bara att hon skulle komma så jag fick hålla henne. En bloggskrivare jag nämnt tidigare-> www.mammabeckas.blogg.se skrev ett inlägg härom dagen hur tacksam hon ibland kunde komma på sig att vara för att få vara mamma till just de barnen, och det är exakt så det känns! Ibland när Selma tittar på en sådär ljuvligt, eller ler ett av sina leenden som lyser upp hela världen, känner jag mig så stolt och glad att jag får tårar i ögonen. Jag vill bevara varenda ögonblick med henne, verkligen ta vara på tiden när hon ännu är så liten att man är viktigast i världen för henne. Och så smyger de där skuldkänslorna på en.. att man ibland tycker att det kan kännas lite jobbigt när hon kräver ens fulla uppmärksamhet, att man sällan får slutföra det man påbörjat, eller ens hinner påbörja det man planerat.

Då gör händelser som det här att man får en tankeställare, att man måste värdesätta allt underbart och alla underbara som man har i sitt liv!




 
 
Linnea

Linnea

19 december 2008 13:54

Hej Linda! Kom ju på att du har en blogg så jag hitta hit igen. Men guud så hemskt med Flickan:'( Precis som du skriver är ju våra barn det mest underbara vi har. Jag skulle nog inte palla med att leva vidare om Max försvnn...Usch, vill inte ens tänka tanken!:S
Länkar dig i min blogg om det är ok? Lättare att följa bloggen då=) Kommer ni hem jul???!!! Jag å Tessa tänkte ses hemma i västra ngt så om du e i t-hammar kanske vi kan träffs nått allahopa?! Kram//Linnea

http://www.linneasekgkurva.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards