Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Ensamma igen

Av Linda - 11 maj 2009 19:58

Så har vi då skjutsat Marie till bussen för en stund sedan. Var jättekul att ha henne här, vi trivs så bra med henne allihopa och skulle gärna behållt henne i flera veckor. Det trista med att ha sällskap tycker jag, är att det blir sån kontrast när de sedan åker igen. Från att ha varit lite mer liv, ljud och rörelse, återgår det liksom till "vardagsljuden", inte samma sorl med flera som pratar osv.

Hann ju inte med så mycket eftersom hon bara var här från igår till idag, men igår gick vi tjejer en sväng på stan, sen gjorde vi god middag och hyrde film såklart :-) Idag har det varit konstigt väder, men vi har ändå varit ute några kortare stunder. Var även ner en snabbis på stan imorse och köpte en sandlåda åt stumpan på BR. Ser ut som en bil, och kan användas både som sandlåda och plaskdamm. Tror den blir lagom åt henne än så länge, får fixa en riktig i trä sen när vi förhoppningsvis bor i hus.

När Selma sov middag idag tog Marie och jag en promenad här runt bostadsområdena. Jag tror och hoppas att hon snart kommer igen.


Har letat frenetiskt efter min höst- och -vårjacka. Köpte den sent i höstas, men nu hittar jag den ingenstans. Tror inte jag kan ha lämnat den nånstans, för känns som om jag isåfall skulle ha saknat den tidigare än nu. Har letat i kartonger, händgarderober och garderober. Ingenstans är den, eller jo, men ingenstans där jag letat. Tycker verkligen om den också, så jag hoppas det inte förblir borta!


Var lite dagvill och trodde att det skulle bli DHW på tv idag, trodde med andra ord att det var tisdag. Blir helt vimsig när man bara är hemma. Tror f.ö att det skulle vara bra för mig att komma ut och jobba igen nu. Visserligen är jag lite osäker på hur det skulle funka med lång-dagar eftersom det är lite si och så med dagis för Selma än så länge, men såsmåningom. Är ju en social person av mig, och vill ut och träffa folk.

 
 
maria

maria

31 maj 2009 21:56

Abooo!!! Du har en blogg!! Och jag visste inget!! Men nu vet ja.. =) Försökte ringa dig alldeles nyss, men det var ingen som svara på mobben.. Grattis på födelsedagen iallafall! Puss!

http://mariafrom.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards