Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Linda - 16 juni 2009 19:26

Har nog blivit som de flesta andra och tappat stinget att skriva nu när det blivit sommar. Tror inte att det kommer uppdateras här lika ofta som förut, men ibland blir suget tillräckligt stort för att man ska logga in sig.

Helgens om var var trevlig trots ihärdigt regnande. Började dagen tillsammans med Therese och Emelie på Leklandet. Var första gången jag och Selma var där, och det var verkligen lika bra som alla sagt! Vi var där ett par tre timmar, men hade kunnat underhållt oss lika länge till om de nte skulle stänga klockan 18.

Lördagen tillbringade vi alla tre på Valbo, jättebra för Selma som då fick springa av sig lika energi mellan alla butiker. Gjorde några fynd på bl.a Lindex som har stor sommarrea nu.

Söndagen hade vi besök av Annika, Micke och lilla Ida som nu börjat bli en riktigt stor tjej. Hon är 10 månader, och det är så man nästan längtar tillbaks med det tiden med Selma. De var så lätt att underhålla då. Inte som nu när det helst ska vara full fart hela tiden.  


Idag har vi äntligen har vi fått se solen på himlen igen, och inte bara fått hållt tillgodo med vår egen lilla solstråle Selma. Inte har det varit riktigt sommarväder, men såpass att man njöt av att vara ute. När Tommy åkt på jobbet tog jag och Selma en cykeltur här runt Södra Bomhus. Är lite avundsjuk på alla som har en stor och fin altan att sitta och fika och äta på när det blir sommar. Hoppas även vi får det previlegiet i framtiden. Till dess får vi hålla tillgodo med Therese och c/o:s fina altan som Mattias nyss byggt. Vi är ju där lite titt som tätt och får fika och ha förmånen av deras trevliga sällskap :)


Idag var det första dagen på jättelänge som Selma var på dagis. Lämnade henne vid 09 och hämtade 11.30 Tänkte att det inte skulle bli så lång dag nu när hon är ovan igen. Verkade iallafall som hon hade haft kul för hon sken som en sol när hon kom hem. De hade varit på miniutflykt till en liten lekpark i närheten, och för såna små som henne är ju varje sån liten sak stor.

Medan lillstumpan var på dagis var vi och köpte nya däck. Hade skjutit fram det så länge som möjligt, men nu var det verkligen dags. Känns tråkigt att lägga ut 3400:- på nåt sånt, men sett ur säkerhetssynpunkt är det ju ett måste.

Hade faktiskt framgång på matsidan med Selma idag, äntligen. En skaplig portion med mat med små knölar och bitar i, så kanske det börjar släppa nu. Kan juu vara dags med tanke på att hon är över 1,5 år. Får lite hjärnsläpp när man träffar andra barn i samma ålder och t.om mindre som det bara är att lassa in hela potatisbitar och liknande i. Gäller att vara tjurig och försöka och försöka, så jag hoppas mitt tålamod håller hela vägen ut.


Nu när det blivit verklighet med att vi ska flytta, börjar tveksamheten sätta in. Tror jag måste lida av nån borderline eller schizofreni-störning. Varför kan jag inte bara fortsätta vara lika säker på att en flytt är det enda rätta? Kanske för att Gävle nu börjar visa sig från sin bästa sida när det börjar bli sommar. Grönskan, folkets humör och även ens eget gör såklart sitt till. Men som jag sa till Therese, det är inget livstidskontrakt. Vi bor och flyttar ju vart vi vill, när vi vill. Vad alla andra än säger.


Måste berätta om en rolig grej som hände igår. Var ner på stan med Selma och skulle reklamera modemet till det trådlösa bredbandet. Påväg till bilen igen blev vi omgådda av en dam eller vad man ska kalla det i 40-års åldern. "Åh vilken söt tjej" sa hon till mig och nickade mot Selma. Jag berömde henne för att hon sett att det faktiskt var en tjej, många tror inte det när hon har sina blå kläder på sig. Sen frågade hon om det var min dotter. Och hör och häpna: Därför att "jag såg ju så ung ut"! För fem år sedan skulle man tagit det som något negativt, men idag som en komplimang! Nu vet jag att syrran kommer skratta när hon läser det här, men trots mina gråa hår i luggen (de första dök upp redan för ett par år sedan) ser jag alltså ung ut, thoho! Dagen var räddad :)

Ovido - Quiz & Flashcards