Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Tidigare morgon

Av Linda - 28 oktober 2008 12:26

Sessan vaknade redan strax efter åtta idag, annars brukar hon kunna sova framåt 9.15, men då är hon ju en liten nattuggla också. Kämpar med att vända på det här.. Kom att tänka på att det kanske var läge att prova att gå till öppna förskolan, nu när vi för en gångs skull skulle hinna dit. Så sagt och gjort, på med kläderna och iväg. Hon var så söt min lilla prinsessa! Lite avvaktande några minuter, men sen röjde hon runt i leksaksbackarna med de andra barnen. Och skönt att se att hon inte var rädd för att lämna oss, utan kröp runt och tappade helt sikte på oss. Avbröt leken innan det var slut, vi skulle ju få lunchbesök men det visade sig att Therese och Micke kommer på middag istället. Nu är det väl sista gången man ser dom här nere på ett tag.. Tänkte göra nån gryta med fläskfilé och wokgrönsaker. Får se om jag hinner baka nåt också, annars blir det väl köpkaffebröd :)


Kom tillbaks hit till Gävle i förrgår. Och vilken nyhet vi får det första vi gör när vi stannar på uppfarten.. Grannen kommer ut, och berättar att hon och Tommy är kusiner! Va? Hur stor är den chansen/risken? Kul sammanträffande, men blev genast lite "stelare" samtal.. Nu får man passa vad man säger... uhm.  Skönt att komma hem till sitt eget, men saknar ändå farten och fläkten som är när man är uppe i Medelpad och hälsar på! Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång.


Får se om man hinner iväg och handla lite innan Olsson o Olsson dyker upp. Behöver storhandla, köpa present åt Emelie som fyller 1år till veckan samt lite annat smått.. bl.a leta ny Kitty-vante åt Selma som kastade sin nånstans i Thr när vi var på promenad.. Dags att äta lunch och fixa lite om jag ska hinna med mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards