Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Turbulens

Av Linda - 3 juni 2009 17:59

Det har gått så länge sedan jag skrev sist att jag till och med tappat räkningen på hur många dagar/veckor sedan det var. Vet inte vad avsaknaden av inlägg beror på, tiden har funnits om jag velat ta mig den, så kanske är det intresset som svalnat för tillfället.

Under tiden som gått sen senast har det hänt oss både bra och mindre bra saker. De största är nog:


-Vi har varit inlagd på sjukhuset tre gånger under den senaste månaden med Selma. Två gånger när hon fallit och slagit huvudet, senaste gången igår kväll och då riktigt ordentligt. För att göra en lång historia kort avslutades en mysig shoppingeftermiddag på Birsta city tråkigt nog på akuten. Den tredje gångrn var också alldeles nyligen, då lillstackaren haft en rejäl vad som verkade vara en virusinfektion med feber som inte ville ge med sig. Fick läggas in på barnkliniken och vätskas upp lite då hon började bli uttorkad. Nu hoppas jag innerligen att det är nog med sjukhusbesök, och att jag såsmånigom vågar lita på min förmåga som mamma igen.


-Tommy har fått jobb. Lite olägligt då vi just hittat ett hus här i norr som vi känner skulle passa oss ypperligt. Måste ta ett beslut angående detta de kommande dagarna, så närmaste tiden kommer innehålla mycket grunnande.


Känner mig inte manad att recensera våran senaste tid, rädd att det bara kommer bli ett långt dagboks-inlägg då. Får fylla i luckor lite här och där istället under de kommande inläggen. För nog har lusten väckts lite igen att skriva. Känner jag mig själv rätt så helst de gånger det är något jag upprörs eller berörs av :)

 
 
Maria

Maria

6 juni 2009 14:05

Hoppas att hon mår bra nu, lillstumpan, och hoppas att du berörs/upprörs snart, det är såå kul att få hänga med i erat liv! Puss!

http://mariafrom.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards