Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Linda - 12 juli 2009 17:26

Tror inte nån vill vara i närheten av mig nu. 

Är så irriterad och förbannad nu så det finns inte.

När Selma äntligen ätit en jätteportion riktig mat på Ikea och sedan stoppat i sig två köttbullar, är Tommy så dum så han ger henne dricka att smaka. Med resultat att hon spyr upp precis allt och lite till, på hela bordet och sig själv.

Självklart är det planerade letandet efter ett matbord uteslutet när vi alla luktar spya, så finns inget annat att göra än att bege oss hemåt.


Tyvärr måste jag säga att pappor inte har lika mycket att tänka med, inte tänker lika logiskt, inte lika långt och aldrig kan tänka ett steg före som mammor ofta får göra.

Det var länge sen nu hon fick upp nån mat, men kan tänka mig vad lätt och roligt det kommer bli att få henne att äta nåt mer ikväll, inte. Med andra ord tänker jag överlåta hela den biten på honom och själv roa mig med nåt annat så kanske han tänker efter före en annan gång.

?

Av Linda - 12 juli 2009 14:08

Trodde att jag kunde se förbi småsaker men tydligen stör det mig så mycket att det kommenteras i detta inlägg. Det är inte utan man blir riktigt brydd ibland, men man ska väl aldrig sluta förvånas antar jag.

Bra att veta inför framtiden.



Har en liten lurande Selma-gumma just nu. När hon vaknat beger vi oss till Valbo i jakten på ett nytt matbord. Det lilla vi har skulle se futtigt ut i det enorma köket. 

På återseende.

Ovido - Quiz & Flashcards