Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Linda - 14 juli 2009 20:29

Ni kan inte gissa vad jag gör nu? Jag sitter här och har unnat mig ett liitet glas ur Dooley´s-flaskan syrran så snällt lämnade kvar när de åkte. Tycker faktiskt det är riktigt välförtjänt ikväll, har tillbringat nästan hela tidiga kvällen åt att städa, och då endast golven. De var så inihelvete skitiga så jag skulle nästan inte våga släppa in nån okänd här som det var. Fick dammsuga hallen två gånger för att få upp all sand som fastnar på Selmas kläder när hon leker i sandlådan, sen övervägde jag att handskura golven för att få med de sista kornen, men insåg att det skulle förstöra mitt humör totalt resten av kvällen så den tanken övergav jag.


Känns lite som den här dagen har försvunnit utan att vi hunnit gjort något av den. På förmiddagen var vi iväg och letade tapeter till det som kommer bli det nya sovrummet. Var lättare sagt än gjort med en liten prinsessa som tyckte det var typ världens tråkigaste ställe. Inte en enda leksak fanns där i sikte. Efter många om och men bestämde vi oss ändå, så har beställt dem nu från färgaffären dit vi skall flytta.


Somnar Selma i okej tid ikväll ska jag fortsätta läsa min nya bok som jag köpte på Citygross förra veckan. "Den jag ville ha" heter den, och jag hade hoppats att det var något för mig, men efter att jag för första gången i livet läst slutet och blivit rejält missnöjd med det, måste jag tvinga mig att läsa resten av boken ändå. Blir så arg på såna där rättfärdiga böcker där huvudpersonen i slutändan måste göra det "rätta" i moraliska ögon sett i stället för att ta en rejäl jäkla revansh och hämnd.

Tyvärr är jag nog faktiskt sådan i livet. Lite "Skrattar bäst skrattar sist" om ni förstår hur jag menar. Eller tyvärr ska jag väl inte säga, för det är ju inte alltid dåligt. Men jag minns speciellt en gång i livet då hämnd kändes som den rätta saken då, men om jag hade sett hur det utformat sig efteråt skulle jag nog gjort annorlunda. Men man ska ju inte ångra det man gjort, utan bara det man inte gjort, så inget att fundera på såhär i efterhand egentligen. Det man gör formar den man är, så är det ju.


Nu har jag iallafall hittat en helt underbar klänning att ha på Therese och Mattias bröllop! Jag vill inte beskriva hur den ser ut, för det låter inget vidare, men den är så fin! Jag hoppas jag kommer få användning för den många gånger framöver.


Nu ska lillgumman och jag ta en snabb dusch, sen är det dags för välling och kvällning här.

Ovido - Quiz & Flashcards