Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Linda - 19 juli 2009 20:54

Efter ett par veckors planerande tillsammans med Tessans kompis Anna, lyckades vi få till en riktigt lyckad möhippa om jag får säga det själv. Tror jag talar för oss alla om jag säger att det var rikgit riktigt roligt, länge sen jag skrattade så mycket på en enda dag!


Dagen började med att Matte lurade iväg Tessan till närköpet, där en mc-kille och kidnappning väntade. Trots att inte precis alla bitar föll på plats (även ägaren till kiosken var egentligen involverad i det hela) hade jag förmånen att se henne gapa av förvåning när hon förstod att han skulle ta henne med sig. I efterhand önskar jag att jag hade filmat det hela så även de andra tjejerna fått se början, för det var nästan pricken över i:et den dagen. Sedan förflöt diverse aktiviteter under dagen; ridning, picknick, massage på spikmatta på Aqua Spa och massage, jordgubbar och bubbel i Boulognern, utklädning +utskämning och slutligen en underbart god middag på hennes favoritrestaurant Akropolis. Självklart fick hon tjäna ihop till middagen, 10st lappar från killars kalsonger på stan krävdes för att få avnjuta måltiden tillsammans med oss. Efter en trög start hittade hon en likasinnad kille (omvända uppdraget) så på slutet bara ramlade lapparna in.


För att summera det hela så kan jag säga att det var skratt från morgon till kväll. Fantastiskt att man kan ha så kul med människor man aldrig träffat förr, vi känner alla Therese på olika sätt.

Däckade i soffan nästan ögonblickligen när jag kom hem, förflyttade mig efter en timme till sängen och där sov jag som en stock i åtta timmar.


Läser ni det här tjejer så TACK för en underbar dag, och GRATTIS Therese till det stundande bröllopet. Är så glad att du kommit in i mitt liv, och önskar dig och Matte och eran lilla prinsessa Emelie all lycka i världen.

Av Linda - 19 juli 2009 14:27

Det kliar i fingrarna att skriva om möhippan jag var på igår, men först känner jag att jag måste göra lite reklam för en turistattraktion och resmål i sommarSverige, Furuviksparken.

Var ju dit i torsdags, hade inga större förhoppningar eftersom vi blev så besvikna vid senaste besöket för två år sedan, men de hade skärpt sig rejält, och det enda man egentligen kan klaga på är priset. Kostade 160:-/vuxen i entré, och då tillkommer ju åkband. Men iaf.. Började dagen med att få vänta vid insläppet, var tidigt ute eftersom Tommy sen skulle hem för att börja jobba vid 14, och stod och stampade därute 09.45, en kvart före öppning. Ville vara på den sökra sidan att få bada när solen var framme, så började att besöka den delen av parken. Selma var helt nöjd med att vara i den minsta bassängen och plaska, ca 10-15 cm högt vatten, dock inte så varmt som vi trodde att det skulle vara. Provade den stora poolen med rutchanor och klätterställning också, men där var det riktigt riktigt kallt.

Plaskade på i närmare en timme innan vi fortsatte till djurparken. Då vi hade begränsat med tid den dagen satade vi på de djur som lillvännen skulle uppsakatta mest; apor, grisar, hästar, kossor, lemurer och såklart: Getter. Getterna blev höjdpunkten på dagen för Selma! Hons prang och sprang därinne, tvivlar inte på att hon skulle kunnat vara därinne ett apar timmar utan att bli uttråkad. Vet inte om två av dem kände lukten av Selmas smörgås i barnvagnen, för de började att frenetiskt gnuga huvudena mot den :) Och när Tommy sköt iväg den hängde de på, såg ut som det var de som sköt vagnen - behöver jag berätta att människorna runtomkring skrattade gott. Jaja, det bjuder vi på.

Förutom djuren var det fler saker som var sevärda och roliga. T.ex "Det levande/gående trädet". Fascinerade faktiskt inte bara Selma utan även oss, välidgt välgjort och naturtroget. Även den utklädda apan var nåt som lillstumpan fastnade för, trro vi stod och tittade på den 20 min och hon var fortfarande lika förundrad att få träffa en livs "levande" apa :-)

Har bestämt att det måste bli åtminstone ett till besök på parken iår, funderar på om man fortfarande skulle löna sig på att köpa säsongskort för 360:-. det är ju faktiskt öppet till 30:e augusti, och har man inget annat att göra är det ju så nära att man kan springa där ett par gånger i veckan. Tror inte det är nåt varken Selma eller jag skulle tröttna på, och jag skulle absolut inte tröttna på att se hennes ansikte skina som det gjorde när hon fick träffa alla djuren!

Ovido - Quiz & Flashcards