Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Furuvik

Av Linda - 19 juli 2009 14:27

Det kliar i fingrarna att skriva om möhippan jag var på igår, men först känner jag att jag måste göra lite reklam för en turistattraktion och resmål i sommarSverige, Furuviksparken.

Var ju dit i torsdags, hade inga större förhoppningar eftersom vi blev så besvikna vid senaste besöket för två år sedan, men de hade skärpt sig rejält, och det enda man egentligen kan klaga på är priset. Kostade 160:-/vuxen i entré, och då tillkommer ju åkband. Men iaf.. Började dagen med att få vänta vid insläppet, var tidigt ute eftersom Tommy sen skulle hem för att börja jobba vid 14, och stod och stampade därute 09.45, en kvart före öppning. Ville vara på den sökra sidan att få bada när solen var framme, så började att besöka den delen av parken. Selma var helt nöjd med att vara i den minsta bassängen och plaska, ca 10-15 cm högt vatten, dock inte så varmt som vi trodde att det skulle vara. Provade den stora poolen med rutchanor och klätterställning också, men där var det riktigt riktigt kallt.

Plaskade på i närmare en timme innan vi fortsatte till djurparken. Då vi hade begränsat med tid den dagen satade vi på de djur som lillvännen skulle uppsakatta mest; apor, grisar, hästar, kossor, lemurer och såklart: Getter. Getterna blev höjdpunkten på dagen för Selma! Hons prang och sprang därinne, tvivlar inte på att hon skulle kunnat vara därinne ett apar timmar utan att bli uttråkad. Vet inte om två av dem kände lukten av Selmas smörgås i barnvagnen, för de började att frenetiskt gnuga huvudena mot den :) Och när Tommy sköt iväg den hängde de på, såg ut som det var de som sköt vagnen - behöver jag berätta att människorna runtomkring skrattade gott. Jaja, det bjuder vi på.

Förutom djuren var det fler saker som var sevärda och roliga. T.ex "Det levande/gående trädet". Fascinerade faktiskt inte bara Selma utan även oss, välidgt välgjort och naturtroget. Även den utklädda apan var nåt som lillstumpan fastnade för, trro vi stod och tittade på den 20 min och hon var fortfarande lika förundrad att få träffa en livs "levande" apa :-)

Har bestämt att det måste bli åtminstone ett till besök på parken iår, funderar på om man fortfarande skulle löna sig på att köpa säsongskort för 360:-. det är ju faktiskt öppet till 30:e augusti, och har man inget annat att göra är det ju så nära att man kan springa där ett par gånger i veckan. Tror inte det är nåt varken Selma eller jag skulle tröttna på, och jag skulle absolut inte tröttna på att se hennes ansikte skina som det gjorde när hon fick träffa alla djuren!

 
 
Preff

Preff

19 juli 2009 16:03

Hej!
Vad kul att du gillar min inredning, vad glad jag blir i hjärtat. Självklart hjälper jag till ;-) bara o hojta om ni vill ha tips. Mina idéer börjar alltid långt uppe i det blå, (Magnus suckar mest) sen tonar det ner eftersom o slutar ganska lugnt men har som mål att försöka göra något unikt i varje rum, något man minns när man varit in där.

Hörde också av Malin att ni är på väg att flytta hem. Måste ju kännas skönt. Vi kanske ses i sommar. Är bara att kika in om ni har promenaden förbi.

kramkram

http://preffen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards