Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Ändrade planer

Av Linda - 15 juli 2009 20:10

Vd jag har njutit idag att sommaren kom på besök igen! Tyvärr är det väl tröstlös att hoppas att den stannar, hörde från svärföräldrarna som är på semester att det är regn i södra Sverige.

Var meningen att det skulle bli ett intensivt och roligt veckoslut, men våra planer grusades. Imorgon skulle egentligen Marie och moster komma på besök till oss, har tjatat och tjatat på dem länge, men nu när de äntligen skulle komma ner måste jag tyvärr säga ifrån. Anledningen till det är att jag på alla sätt ja kan vill undvika magsjuka, vilket det verkar som att mamma insjuknade i inatt, och hon träffade moster Monica igår, så nu vill jag i min tur inte träffa henne ifall att hon är smittad. Jag hoppas att de inte tog illa upp, men jag försökte förklara som det var och min rädsla, så jag hoppas de förstod.

Hade ju även tänkt åkt uppåt i helgen eftersom Tommy har eftermiddagsvecka, vilket innebär fri fredag och långhelg, som bäddat för en tripp alltså. Men såklart vågar jag ju inte det nu heller. Så är vi friska får vi antingen hitta på något på hemmaplan eller ta en minisemester nån annanstans.


Selma har varit i farten hela dagen, och det märks, nu börjar humöret dala av trötthet på henne.

Efter att Tompa åkt och jobbat var vi iväg och letade ny tapet till sovrummet, eftersom vi fått fel prisuppgift på den förra, och idag när jag skulle beställa fick reda på att den kostade 429:-/rullen. Tror att vi hittat en vi gillar iallafall, Tommy får godkänna när han kommer hem ikväll, fick med lite prover därifrån.


Blev besviken också här på eftermiddagen. Hade lovat Selma att fara och titta på alla djuren som brukar finnas i Hemlingby, så efter färgaffären brassade iväg dit. Tji fick vi, endast två kaninger satt snällt i sina burar, resten av djurgårdarna var tomma? Lekte här på gården istället, och kom nästan nyss in. Vill ta vara på dessa härliga sommarkvällar, önskar man hade barnvakt så man kunde åka iväg och göra nåt mysigt och vara ute längre än till 19.30-20


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards