Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Rätt eller fel

Av Linda - 19 september 2009 10:15

Läste igår i Sundsvalls Nyheter att Svenska motståndsrörelsen planerar att samla dömda pedofiler i en söksida likt hitta.se på nätet. Där ska man alltså kunna söka på det område man bor i, och därefter få upp om man lever i närheten av någon dömd pedofil. Personligen tycker jag att detta är skitbra! Skulle jag bo i närheten av en dömd brottsling skulle jag vilja veta det. Finns det sätt att minska riskerna att vår lilla älskling ska råka ut för någon sjuk människa vill jag självklart ta den. Tyvärr hade de inga planer att på att i framtiden utöka med andra vårdsbrottslingar, typ våldtäcktsmän eftersom det skulle bli för omfattande. Risken att någon skulle bli oskyldig förtalad var lika med 0, eftersom de bara tog med dömda bottslingar, och hade målen överklagats, gick de in och granskade domarna innan de tog med dem på listan.

Tycker det här är ett kanoninitiativ! Och blir det som de befarar att de bakom listorna döms till fängelse för förtal, tycker jag det är nåt stort fel med detta land. Varför ska brottslingar skyddas? Varför ska de som gjort stora våldshandlingar och förstört andra människors liv skonas? Vi som sköter oss har ju inget ut för det.. inte får vi nån belöning eller bonus för att vi inte rånar, vårdtar, misshandlar osv.


Imorgon är det dags för oss att dra oss hemtå igen eftersom Tompa ska jobba igen på måndag. Känner trots att det inte blivit nån tapetsering att vi hunnit med mycket på den här tiden. Hela huset är städat sånär som på några små fönster i alkoverna. Det enda som återstår nu är montering av mörkläggningsgardinen och flytt av några garderober, sen är det klart för inflytt. Har desutom fått upp gardiner i vardagsrummet, klippt gräset, monterat grindar och såna småsaker som också tar tid. Är nöjd med vårt jobb i veckan, har gått fort och lätt fast vi hela tiden har haft ett litet klåfinger som ska vara med uppi det man gör.

Så idag tänker jag ta det lite lugnare. Vill hinna träffa syrran m.fam och se A-lags matchen 14.00


Trevlig helg på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards