Alla inlägg den 8 april 2009

Av Linda - 8 april 2009 20:19

Vet inte vad bloggandet har blivit bortprioriterat för de senaste dagarna. Inte har jag fått mer gjort än vanligt vad jag vet..


I helgen hade vi besök av mamma och pappa. Alltid kul när de kommer och hälsar på. Visst har vi våra dispyter, men det är ändå en droppe i havet motför vad trevligt det är med besök. Jag älskar att få besök! Och roligast är det när man nån gång har nåt gott att bjuda på. Annars har vi ju tur som har Ica 200m bort :D

Som vanligt när de är nere vill mamma gärna springa i affärer. Blev väldigt lite handlat för min del, festo mer för hennes. Men jag köpte iallafall lämpliga byxor som jag ska ha när jag är ute och går. Blir tokig om jag ska ha några som sitter åt på fel ställen eller skaver på andra. Har hittills bara tagit en långpromenad i dem, men det ska bli fler, det är ett som är säkert!

Annat som jag köpte var en regnjacka till Selma, gummistövlar till hene samt en mössa och säkert annat smått och gott som jag inte kommer ihåg nu. I måndags var vi även iväg och köpte en cykelsadel till henne, eller sits kanske det heter? Så hon kan åka med mig på cykeln. Premiärcyklade en liten sväng i förmiddags, gick jättebra!


Hon har fått vara hemma hela den här veckan lillgumman våran, har ju åkt på en riktig dunderförkylning. Och jag vet precis vilka barn på dagis som smittat henne. Förstår mig inte på de föräldrar som har samvete att lämna sina telningar på dagis när de är så förkylda och sjuka. Och kom INTE med den anledningen att det skulle vara ekonomin som stoppar, för sätter man dem framför sina smås hälsa, då är nåt väldigt fel tycker jag, Det köper jag inte alls! Får se om hon är kry nog att gå på tisdag när de öppnar igen. Är ju tråkigt att det blir så långt uppehåll nu när det gick så bra förra veckan. Men inget att göra åt.


Imorgon är det ju Skärtorsdag. Och tydligen ska det vara då man är påskkärring. Så Therese och jag tänkte låta våra små håva i en liten hacka till sparbössan och klä ut sig :P  Hoppas bara hon är pigg nog Selma, men blir ju inga längre turer, tänkte bara ta de vi känner på respektive bostadsområde. Tommys farmor, Emelies farmor osv. Kan vara kul att ha kort på dem att visa sen när de blir större. Om inte annat är det kul för oss föräldrar.


Nä, nu är de dags att kvälla snart här. Glöm inte Grey´s ikväll!


Ovido - Quiz & Flashcards