Alla inlägg den 21 april 2009

Av Linda - 21 april 2009 20:26

Har glömt att visa bild på den fina dagis-ryggsäcken Selma fick av sin mormor och morfar. Eller egentligen har jag inte glömt, bara det att jag tycker det har blivit svårt att ladda upp bilderna här på sidan?

Iallafall.. förutom att den är fin så är den alldeles perfekt att ha extrakläder och lite smått i.

Lillstumpan var ledsen även imorse när Tommy lämnade henne på dagis. De sa vid hämtning att det fort gått över, och det är huvudsaken. Förstår att det är en jätteomställning för henne som knappt har haft ens barnvakt under sin livstid till att lämnas bort några timmar varje dag. Men idag hade hon faktiskt ätit lite där vid lunchen. Kanske för att det var hennes favorit -korv och makaroner. Men bra att bryta den negativa trenden innan det blir en vana att vägra.

Medan lillan var borta hade jag stortvättsortering härhemma. Letade upp sånt där som har en förmåga att hamna längst ner i tvättkorgen och tog med det till tvättstugan. Vill inte riktigt tvätta våra "riktiga" kläder där, tycker det känns lite halväckligt, men mattor, sängkläder på 90c, duschdraperier och sånt får lov att snurra där. Mellan springturerna till tvättis hann jag även med att stryka en del av Selmas kläder. Tyvärr hade jag inte räknat med att inte allt skulle få plats i hennes byrå när det mesta för en gångs skull är rent på samma gång. Vet inte hur jag ska lösa det problemet. Vi får liksom inte plats med vare sig någon ny byrå eller garderob i våran lägenhet. Utnyttjar redan ytan maximalt.


I väntan på kvällsmaten stannade vi ute en stund när vi varit och handlat. Therese och Emelie skulle komma förbi med en bok jag skulle få låna, så medan vi väntade krattade jag lite och Selma sparkade sig runt på sin nya sparkbil. Tyvärr var den lite ostadig, för rätt som det var tippade den framåt och mammas älskling for i backen med ansiktet nedåt. Slängde krattan och sprang fram, och då ser jag att hon skrapat både ansiktet, näsan och kinden. Grät gjorde hon såklart, tyckte så synd om henne. Såg ut att ha gjort riktigt riktigt ont. Kollade på bilen efteråt och tycker det ser ut som framhjulen liksom sitter för långt bak för att den ska gå att köra stadigt. Så får se om den får stå i förrådet i fortsättningen och hon ändå får använda den riktiga ute också. Hellre att den går sönder än att gogumman får mer törnar.



Ovido - Quiz & Flashcards