Alla inlägg den 25 april 2009

Av Linda - 25 april 2009 20:01

Alltså vad har hänt med vädret? Är det normalt att det är 22 grader redan i slutet av april? Känns konstigt att se människor med shorts och linne. Dock sållar jag mig inte till dem än, vill inte bli sjukare än vad jag redan är. Känns om jag ska vara ärlig inte alls bra i mina luftrör, och när jag hostar slutar det med ett konstigt pipande. Vill inte sitta och vänta timtals i väntrummet på jouren, annars skulle det nog vara behövligt att någon kunnig människa lyssnade på lungorna. Får se hur det funkar inatt, blir ju desto värre när jag ligger ner så försöka palla upp mig med kuddar och sova halvsittandes.


Tillbringade förmiddagen utomhus. Selma utnyttjar lekparken till max, hon har nog åkt rutchkanan flera hundra gånger de senaste dagarna. Fikade lite i solen innan det var dags att gå in och göra lunch.

Eftermiddagen och tidiga kvällen har vi faktiskt spenderat inomhus. Har sprungit på köpcentret i Valbo samt ätit god middag på Ikea. Av alla ställen som serverar kött så tro det eller ej så föredrar jag det där. Kotlettraden med pommes och sås är kanongod!

Är lite halvt salig efter att ha tillåtit mig själv att göra av med lite pengar.

-2 par skor till Semlan, ett par sandaler och ett par vanliga fast med nätsidor.

-Väggspegel att sätta upp i stumpans höjd. Var ju tvungen efter att hon haft hur kul som helst framför speglarna på H&M. Låtsades liksom prata och gömma sig för sig själv , sötisen.

-Sommarkläder. T.om en tjöjliknande pryl till mig själv för en gångs skull.

-2 Dvd-filmer till Selma. Babar och en till. "Baba" säger hon till Babar :)

Känns som det var mer jag köpte.. måste vara nåt jag glömt, aja, strunt samma. Ni behöver inte veta alls ;-)

Är iallafall mycket roligare trots merbesväret som kommer av att shoppa med barn, att ha med Selma när man handlar. Hon är så himla rolig när man är nånstans, idag gick hon flera gånger fram till folk, helt okända människor och klappade dem på benet. De allra flesta (som har nån forts socialt vett och normal aktivitet innanför pannbenet) ser ju det skojigare och gulliga i det och skrattar och pratar tillbaks med henne. Och då blir hon ju såå glad. Helst när det är barn som pratar med henne, då är det svårt att slita henne därifrån.


Avslutar lördagen med en nyttig pizzaslice ā la Ikea. Hoppas magen håller för det nu bara. Har ju ätit lite bättre på sistone, och tack vare Losec och det så känns det riktigt bar för det mesta. Förutom de stunder jag tillbringar på toaletten och undrar om jag ska leva genom den kommande kvarten..


Våndas inför kvällens programutbud. Vill inte ens ge Ballar av Stål en chans, tror inte det är nåt som faller mig i smaken trots alla lovord från alla de håll.

Vad är det egentligen man behöver för att kunna ha sådär så man kan köpa hem film direkt till tv´n? Vi har ju kabeltv, funkar det då eller måste man teckna sig för nåt extra? Säger vi att vi i genomsnitt hyr film 2-3-4 gånger i veckan blir det ju nånstans mellan hemska 400-500kr/månad. För det måste man ju få till nåt bra abonnemang kan man tycka.

Ovido - Quiz & Flashcards