Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Jag ville placera näven mitt i hennes fula ansikte

Av Linda - 17 april 2009 10:57

Jag är ett dåligt föredöme som mamma. I alla fall när det handlar om att undvika bråk. Hade det inte varit för att jag inte får ha några anmärkningar i polisregistret i jobbet som mäklare hade det nog smällt idag.

Följde med Tommy ut till garaget för en stund sedan när han skulle byta däck. Hade länge tänkt på att vi skulle ha sopat golvet där, lättare att se då om det skulle hamna spikar osv som kan orsaka punktering. När jag sopat ihop skräpet i en hög tog jag snöskottan och sopade upp det på, sedan tog jag den och hällde ut bakom garaget.

Saken är den att vi har en hövding här på bostadsområdet. Eller rättare sagt så tror hon att hon är en hövding. Hennes vuxna dotter bor också här på området, och fick ju bevis idag att antagligen är det för att kunna springa till mamsen så fort den är nånting. Dottern såg mig nämligen när jag gick bort med skottan, sprang och skvallrade för mamma som kom utspringandes i full fart och började gasta. Ärligt talat: Vem orkar hetsa upp sig för 1l löv och grus? Det sa jag även till henne, och det tog tydligen skruv. För så upphetsad (i negativ bemärkelse :) att hon skakade halvskrek hon: "Att ni orkar köra in bilen på området jämt". Visade då henne vägmärket som innebär förbud mot parkering av fordon, och upplyste henne om att det även gäller motorcyklar. (Gamla tanten har nämligen skaffat sig karl med motorcykel, och denna står ofta parkerad utanför deras ingång.) Enligt henne var det helt fel, och motorcyklar, det fick man visst parkera där. Sa till henne att jag tyckte hon skulle vända sig till en körskola för att få bättre kunskap om hon ska vara i trafiken (kan ju inte låta bli att vara lite spydig ;) och log lite hånfullt mot henne. Men ååh så jag bara velat låta näven tala istället, arg och irriterad som jag var att jag låtit henne förstöra mitt humör. Jag ska inte förneka att jag är lite som en kille på den punkten, drar mig inte för ett bråk om det gäller.

Men nu sitter jag här, leende för mig själv när jag varit in på vv:s och transportstyrelsens sida för att skriva ut en sida åt henne och bifoga deras telefonnummer till den som talade om för mig det jag redan visste, till fordon räknas även motorcyklar.


C35. Förbud mot att parkera fordonFrån VägmärkesförordningenMärket anger förbud mot att parkera fordon. Angivelsen gäller på den sida av vägen där märket är uppsatt. Angivelsen börjar gälla där märket satts upp och gäller enligt vad som anges på en tilläggstavla, till den plats där annan bestämmelse om stannande eller parkering märkts ut, till nästa korsning med annan väg än sådan som avses i 3 kap. 21 § andra stycket trafikförordningen (1998:1276) eller till den plats dessförinnan där ett motsvarande märke med tilläggstavla T11, utsträckning, med nedåtriktad pil, har satts upp. Om en annan bestämmelse gäller på en kortare sträcka gäller angivelsen på nytt efter sträckans slut utan att det upprepas. Angivelsen gäller också på nytt utan att märket satts upp igen i det fall en parkeringsplats anordnats vid sidan av körbanan. Märket anger inte rätt att stanna där det är förbjudet att stanna eller parkera enligt trafikförordningen, om inte detta tydligt framgår av märkets placering eller anges på en tilläggstavla. Om angivelsen endast gäller för ett visst fordonsslag eller en viss trafikantgrupp anges det på en tilläggstavla.

 
 
Marie

Marie

17 april 2009 12:18

Jag håller med dig. Orka hetsa upp sig för lite bagateller! Nä en näve mellan lysmaskarna skulle sitta fint hos den tanten!
Och ja, det märket gäller även motorcyklar!

http://marielarkfors.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards