Direktlänk till inlägg 29 april 2009

A late update

Av Linda - 29 april 2009 20:25

Det är nog inte speciellt sent för andra, men när klockan blir över 20.00 börjar det bli dags för oss att göra kväll härhemma. Det gör att de gånger vi är ute nånstans efter att det börjar bli mörkt, känns det som att det är mitt i natten :)


Är hostig och harklig efter råluften som är ute ikväll. Vi kom hem för en stund sen efter lite lek i en park tillsammans med Therese och Emelie. Fick springa före dem hem eftersom jag fick sådär grönjävligt ont i magen igen, trodde ju att det börjat bli bra nu, men då blir det ett sånt här bakslag.

Var länge sen nu vi var ute så lite som vi varit idag. Nu när det varit sol har vi ju annars bara varit inne när det varit matdags eller middagssovning.


Igår var en härlig dag som avslutades med mycket skönt sällskap!

Underbaraste Malin och Arne kom in på sin resa nedöver landet. Önskar att vi kunde träffa dem 10 gånger så mycket som det blir idag. Är så skönt med människor som man helt och hållet kan vara sig själv med, sånt värdesätter jag. Orkar inte alls med bekantskaper där man måste göra till sig eller inte kan prata som man gör vanligtvis. Har nog blivit bättre på att sortera bort såna under åren. Känns som det bara tar på tid och kraft att hålla på så.


Var tänkt att jag skulle ringt högskolan idag, men tyvärr blev det inte gjort. Hoppas jag kommer mig för att göra det imorgon istället. Tänkte prata med nån på studievägledningen om möjligheten att läsa in en del ekonomikurser för att eventuellt kunna ta ut en ekonomexamen såsmåningom. Är ju inte alltför mycket som behöver kompletteras eftersom utbildningen jag redan gått innehöll så mycket ekonomi. Och nu när det ändå ser så mörkt ut på arbetsmarknaden känns det som att det skulle vara lika bra att göra som något annat. Hellre det än att bara gå hemma eller ge sig ut på nån värdelös praktik som AF så starkt förordar.


Trodde vi hade en bra månad denna månad, men nu när räkningarna är betalda ser det lika skralt ut på kontona som vanligt. Hade planerat att kunna göra Therese och Emelie sällskap på deras Sthlm-tripp, men tyvärr får nog det ställas in. Får bli en resa uppöver landet någon av kommande dagarna istället, tack och lov finns det ju inte lika mycket butiker där inne i landet som man kan göra av med pengar på :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards