Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Linda - 7 mars 2009 20:18

Glömde i förra inlägget att jag tänkte passa på att gratta Tessan som precis tagit sin förskolelärarexamen! GRATTIS och bra jobbat!


Och eftersom vi tagit och köpt en ny vagn till lilla prinsessan, så funderar vi på att sälja den andra. En Brio combi, svart och grå, väldigt fint skick. Är det någon som är intresserad så lämna gärna bud via kommentar eller direkt till mig per telefon.


Är lite dålig stämning här just nu. Är en aning irriterad på min mamma som ibland har en egenhet att lägga sig i saker som inte angår henne.



Av Linda - 7 mars 2009 09:22

Är ganska nyligen uppstigen, och nu sitter jag i köket här hos mamma och pappa och ska strax göra frukost. Det blir oftare senare morgnar här, pga av vi sällan kommer isäng i den tid vi brukar göra hemma i Gävle. Men men, så får det vara.

Vi kom upp hit på sena tisdagseftermiddagen. Kändes som det tog länge att köra denna gång. Slaskigt var det på E4, och Selma satt vaken i stolen ända från Söderhamn, dvs ca 20 mil. Det tycker jag var riktigt bra gjort av henne, trots att de sista milen från Sundsvall och hit in i landet var lite gnälliga.


Har inte hunnit med så mycket de här dagarna. Har mest njutit av att vara här. Selma fick som tur var busa lite med sina kusiner på onsdagen, sen blev Alfred sjuk på kvällen så nu får vi se då om de hinner träffas igen. Vill inte riskera att bli smittad i onödan. Räcker med att nör vi var till Sundsvall dagen därpå och skulle in till Clas Ohlson för att köpa cd-rom skivor, är det nån som har spytt på golvet i entrén. Så jäkla äckligt! Känner man inte att man mår illa? Är hysteriskt rädd för att bli smittad med magsjuka/vinterkräksjuka, så nu har jag gått och oroat mig ända sedan dess att man ska ha fått i sig baketerier därifrån. Har ju som sagt fobi för att kräkas, vet inte vad det beror på, men faktum är att vid förlossningen var jag mer rädd för att spy än för smärtan, och så är det fortfarande. Skulle hellre föda två tre barn än få nån av dessa fruktade sjukdomar!


Blev iallafall lite shopping när vi var i stan, trots att vi inte var där många timmar. På ikea gjorde vi lite fynd.. en lampa i frostat glas, en potta till Selma och en billig matstol som vi kan ha om vi får besök av t.ex Emelie. Sen fick jag ingivelse att gå över till Barnens hus för att kika om de hade barnvagnen vi tittat på där. Och ibland har man tur -prisnedsatt just då, så 800:- billigare än i Gävle. Så då slog vi till. Tog en premiärpromenad med den igår, och även om den är lite mer trögskjuten än kombi-vagnen vi har, så var det rätt köp. Den är ju så snygg! Fick min vilja fram så det blev en Crecent-vagn, svart med blå rand.


Idag hoppas jag att det blir en skidtur. Var ute med mamma och vi tog en tur i elljusspåret här i förrgår. Önskar man kom sig för att åka skidor oftare. Men blir inte att jag tar med skidorna till Gävle. Känns så omständigt att man ska behöva packa in dem i bilen och åka en bit för att komma sig ut i spåret. Här är det mycket enklare. Sen är jag så sugen på att åka lite skoter också. För första gången på länge när vi är härhemma är det ju inte -20, utan riktigt behagligt väder, även om det inte vore fel om solen ville visa sig lite.

Nu ska jag ta och sluka gröten som stått färdig och väntat på mig en stund. Sen blir det till att sparka igång dagen.



Ovido - Quiz & Flashcards