Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Linda - 11 mars 2009 17:33

Vad som gjort mig så arg är att jag kom på idag att varken fastighetsförvaltaren eller störningsledaren som lovat att ringa upp angående våra störande grannar, har gjort det. Och de skulle ringt för en vecka sen! Så nu tog jag tag i det, ringde först dem båda (som hade gått hem för dagen 15.30..?) och sedan Hyresgästföreningen. För även om det skulle vara så att vi kommer flytta inom sinom tid så tänker jag inte tolerera att de ska kunna väsnas och jävlas hur som helst. Vad är det med folk som inte kan ta hänsyn till andra för fem öre? Tror de att världen kretsar kring deras lilla tomma planet och vi andra ska rätta oss efter dem? Vi lyckas då alltid hamna bredvid slödder som inte vet vett och etikett. Och det är inte det att vi är lättstörda. Ringde aldrig och klagade så länge det spelades mycket nån gång, även fast det var nattetid. Men nu tänker jag inte ha överseende med nånting längre. Vi betalar ju faktiskt minst lika mycket som dem i månaden. Tommy och jag har kommit överens om att nästa gång det är sånt där jäkla liv ska vi gå ut och skruva ur deras huvudsäkring, så får vi se hur länge oväsendet håller i sig sen. Så är det nån därute som känner en slyngel vid namn Rasmus Lundström i S:a Bomhus, Gävle så kan ni ju tala om det.


Har även klippt mig idag, äntligen. Har svurit på luggen ett antal gånger de senaste veckorna. Blev rätt nöjd. Hade tänkt lägga ut ett kort, men sparar till dess att förkylningen är över så jag inte ser ut som en rödgråten idiot dvs ännu värre än vanligt :)

Skulle vilja lägga i lite färg också. Men jag är ju så velig när det kommer till hårfärg. Eftersom jag har ganska mörkt hår måste de ju göra det ljusare först, och jag gillar inte alls det där med utväxt. Är det nåt som kan få en människa att se billig ut så är det det tycker jag. Och färga flera gånger i väntan på att min rätta färd sedan ska växa ut vet jag inte om jag varken har råd eller lust med. Så det slutar oftast med att det inte blir nånting av saken. Och lika bra är kanske det, så har jag de där hundralapparna till nånting annat (onödigt).


Vet inte om Selam håller på att bli dålig också. Hon känns varm och är inte alls på sitt vanliga glada humör idag. Även Selmas morfar verkar allt annat än pigg. Han ligger på soffan under sitt täcke och sover, får se vart detta slutar. Min förkylningen börjar då ge med sig en aning. I huvudet iallafall, däremot har jag fått en väldans värk i halsen/bröstet. Den har väl vandrat neråt den attans kylningen.


På förmiddagen idag fick vi ett kort men välkommet besök av min mormor. Var längesen jag träffade henne nu, har faktiskt längtat efter henne. Även om hon kan ha samma konstiga idéer som många äldre ofta har :-) Jag hoppas att vi kan hinna träffa minst en gång till innan vi åker hemåt. Är ännu roligare när man som idag får träffa henne utan hennes nya sällskap. Trivs att åka upp till henne och fika och prata lite. Och alra roligast är det som idag när vi båda var på bra humör. Hon är riktigt rolig min mormor när hon vill. Tänk om alla hade en mormor som henne.


Lägger in ett par bilder idag, Selma som tar en tupplur i nya vagnen, och en av bilderna jag provade vattenmärka häromkvällen.

Ovido - Quiz & Flashcards