Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Linda - 18 mars 2009 19:50

Nu har vi varit här uppe i Torpshammar i två veckor, och fast vi ibland har våra små dispyter jag och mamma vill jag inte åka hem igen. Vet inte om det har att göra med att jag tycker att vi växt ur hemmet, och därför inte trivs där längre, eller om det helt enkelt är så att jag mår bättre här uppe.


Idag har varit en sån där dag som inte har innehållit speciellt mycket. Eller jo, det här vardagliga.. men inget som gör den speciell. Var meningen att vi skulle ge oss ut till en tjärn för att fiska efter frukost, men då vi inte hittade riktigt tog det längre än väntat att åka dit, och när vi äntligen fick vägbeskrivning tyckte vi att det var för sent, Selma skulle ju äta och sova om en stund. Jag, Selma och hennes morfar gich ut här på gården istället. Byggde en snögubbe och letade kottar. Skönt så länge de är roade av så lite :-) Åkte upp för att träffa syrran och hennes barn en stund före middagen. Selma skulle nog inte ha nåt emot att bo närmare sina kusiner. Hon får 100% uppmärksamhet av dem båda, och det verkar hon inte ha nåt emot direkt.


Hade förresten tur när vi var till Birsta igår. Har letat ett set med tavlor på Ikea till Selma i över ett år nu. Det fanns tre större och tre mindre, men eftersom hon inte har nåt eget rum ännu, tycker jag det är lämligare med de mindre. Iaf.. Igår när jag gick där stötte jag på en i personalen, så jag passade på att fråga henne efter dem då de varit slut i ett år. Hon meddelade då att de utgått ur sortimentet, och det slutade med att jag fick köpa de tre som satt på väggen i ett av utställningsrummen som tur var. Visserligen till ordinarie pris, men huvudsaken att jag fick tag i dem. Tycker det är så skojigt motiv, färggrannt och roliga för barn. (bild nedan)


Hann bara se de sista fem minuterna av The mentalist igår. Skippade DHW helt eftersom jag inte hann sätta mig i tv-soffan i tid. Gör ett nytt försök ikväll med Grey´s anatomy. Och ska gå in på 5:ans sida och uppdatera mig om förra veckans avsnitt först så det inte finns några luckor i handlingen.

Ovido - Quiz & Flashcards