Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Linda - 16 mars 2009 20:34

Riktigt så illa är det förstås inte! Men jag har börjat känna av att jag skulle vilja ha lite tid när jag kan göra precis vad jag vill. Dumt av henne att skaffa barn då tänker ni kanske, men det är nog då om nångång man behöver det. När man inte bara kan breaka och sätta sig och surfa/läsa/kolla tv/bada eller vad man nu vill göra. Och eftersom Selma är en väldigt närhetsberoende liten dam som vill bli omhållen när hon sover får jag ju snällt göra kväll samtidigt som henne, annars vore det ju inga problem. Men nu värdesätter jag den lilla stund på kvälen då min käre sambo sköter kvällsrutinerna med allt vad det innebär och jag får min stund, oftast här vid datorn. Då släpper jag allt annat, och har märkt att försöker någon komma och störa mig då kan jag bli riktigt aggressiv :-) Snäser av dem som om de inte vore värda fem öre. Meningen var att vi skulle låta mina föräldrar ha Selma en natt medan vi var häruppe, och vi skulle då sova i stugan. Men än har det inte blivit av. Vi har liksom inte vågar chansa att det ska gå smärtfritt, utan vi får nog vänta till en natt då pappa inte ska upp före 05 morgonen efter. Vi har ju faktiskt inte tagit oss tid att göra något på tu man hand heller gentligen sen lilla Selma kom till. Det kanske är dags att man börjar tänka på det, innan man fastnar i att endast vara mamma och pappa, och inte flickvän/pojkvän/man/kvinna/sambo.


Har sytt klart de söndersvedda gardinerna åt mor idag. Jag lyckades faktiskt fixa dem så det inte syns alls skadan jag orsakade. Medan har Tommy och Selma varit ute och lekt, dessutom var hon ju ute med sina kusiner på eftermiddagen så idag har hon fått sin beskärda del frisk luft lilla älsklingen min. Och nu är det snart dags att göra kväll för oss här. Vi måste kliva upp i tid för imorgon ska vi iväg och titta på lägenheten för andra gången. Sen åker vi nog in och kollar om de fått hem fotsäcken till nya vagnen också, och har man tur kanske det finsn lite tid över att springa en runda på Birsta city, igen ;)

Ovido - Quiz & Flashcards