Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Linda - 27 mars 2009 20:43

Kors i taket så kom jag faktiskt mig för att byta gardiner. Och när jag stod och strök dem hörde jag något på tv'n som var ännu mer förvånande. Enligt nyheterna ska svenska staten avsätta 130 (miljoner eller miljarder?) för att stärka det RYSKA bankväsendet. Inte kan väl det vara sant? Snälla säg att jag missuppfattat alltihop när jag lyssnade på nyheterna med ena örat! För är det så ska jag fundera ut något så jag aldrig aldrig kommer bidra med ett endaste öre igen till staten! Tusan när det går så dåligt som de säger för Sverige just nu så ska vi väl tänka på oss själva i första hand. Sen att världsekonomin hänger ihop kors och tvärs vet jag också men det är en annan femma.


Fick slutligt besked idag att vi får lägenheten om vi vill ha den. Hon skulle skicka kontraktet, så nu blir det till att ta sig rejäla funderare de kommande dagarna. Det enda som egentligen talar emot den att vi med nöd och näppe får in vår 180´s-säng i det största sovrummet. Är ju köket som knyckt all boarea. Får iallafall tid att fundera över helgen för då får vi ju ingen post.


Ikväll blev det filmhyrning. En komedi som vanligt, Sex nånting.. Skulle tydligen vara i samma stil som American pie. Så får hoppas på det så kanske man får sig ett gott skratt innan man somnar.

Av Linda - 27 mars 2009 14:16

Kommer få sitta i telefon resten av dagen känns det som. Har 1000 ställen som jag behöver ringa till. -Fastighetsförvaltare, Hyresgästförening, Störningsledare, Förskola.. Det är inte det att varje enskilt samtal tar lång tid, utan att allt folk är så svår att nå. Ringde förvaltaren strax före 14, skulle återkomma 14.00 Ringde 14.02, ute -var vänlig lämna meddelande.. Vore lättare om de kunde bära med sig nån form av handdator, då kunde man maila och skriva att man vill att de ska ringa upp. Men då skulle de väl inte behöva ha det lika slött på jobbet längre, så det är väl inget de eftersträvar.


Har ätit lunch på Ikea idag. Var ut till Valbo för att handla kycklingfilé och fläskfilé då de hade kanonpriser på det nu. Tänkte prova nytt kycklingrecept idag nämligen. Currykyckling med purjolökspotatis, är det ett tecken på att man blivit gammal när man läser recepten i Buffé och MedMera-tidningen? :P


Känns lite lättare idag med allt. Ska ta och göra ett ryck och dammsuga av och kanske byta gardiner i vardagsrummet. Göra lite fint nu när våren är i antågande.

Ovido - Quiz & Flashcards