Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Da eller Njet?

Av Linda - 27 mars 2009 20:43

Kors i taket så kom jag faktiskt mig för att byta gardiner. Och när jag stod och strök dem hörde jag något på tv'n som var ännu mer förvånande. Enligt nyheterna ska svenska staten avsätta 130 (miljoner eller miljarder?) för att stärka det RYSKA bankväsendet. Inte kan väl det vara sant? Snälla säg att jag missuppfattat alltihop när jag lyssnade på nyheterna med ena örat! För är det så ska jag fundera ut något så jag aldrig aldrig kommer bidra med ett endaste öre igen till staten! Tusan när det går så dåligt som de säger för Sverige just nu så ska vi väl tänka på oss själva i första hand. Sen att världsekonomin hänger ihop kors och tvärs vet jag också men det är en annan femma.


Fick slutligt besked idag att vi får lägenheten om vi vill ha den. Hon skulle skicka kontraktet, så nu blir det till att ta sig rejäla funderare de kommande dagarna. Det enda som egentligen talar emot den att vi med nöd och näppe får in vår 180´s-säng i det största sovrummet. Är ju köket som knyckt all boarea. Får iallafall tid att fundera över helgen för då får vi ju ingen post.


Ikväll blev det filmhyrning. En komedi som vanligt, Sex nånting.. Skulle tydligen vara i samma stil som American pie. Så får hoppas på det så kanske man får sig ett gott skratt innan man somnar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards