Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Linda - 19 mars 2009 19:58

.. som vi brukar säga här uppe i Norrland. Säger man så någon annanstans i Sverige också? För de som inte vet betyder det att man inte haft nån fiskelycka, dvs inte fått nån fisk. Så då kanske ni förstår att vi varit ute och fiskat idag. Mormor och morfar tog hand om lillan ett par timmar medan Tommy och jag drog iväg. Skulle till den berömde tjärnen vi inte hittade igår, men när vi väl kom dit var det stängt på vardagar :-O  Så vi styrde kosan tillbaks mot Thr igen, och gick ut på isen vid Backetjärn istället. Jag fick iaf en liiten abborre, alltid något. Satt och solade lite och grillade korv också, riktigt mysig vårdag idag.

Nu på eftermiddagen har vi varit upp till syrran&co igen. Ungarna busade och stojade på, den som hade sån energi ändå!


Funderar starkt på att göra nåt för att komma i bättre form. Känner mig inte alls pigg och full av energi nuförtiden. För det första skulle jag nog behöva lägga om matvanorna så de blir regelbundna, och sen skippa alla halvfabrikat som det ofta blir att man tar till när magen skriker och man vill ha mat snabbt. Skulle behöva komma igång att röra på mig också, men har inget uppslag vad jag skulle kunna börja med som man inte tröttnar på efter hand. Promenader funkar inget vidare, det är bäst om man har sällskap och lillSemlan vill inte sitta still i vagnen nån längre stund heller så.

Skulle kunna ha som mål att komma i de fyra par oanvända, nya byxor som finns i garderoben sen jag fick veta att jag var gravid med Selma ;-)




Ovido - Quiz & Flashcards