Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Linda - 8 mars 2009 20:37

Det var inte nån planerad hämndattack mot mamma för hennes humör som jag kommenterade i gårdagskvällens inlägg, utan ren och skär otur (eller ska man med facit i hand kalla det tur?) Min dag har förföljts av olyckor. Inga större (peppar peppar ta i trä), men ändå. Det började med att jag i färd med att göra mat till Semlan, kokar över sås över i princip hela spisen. En stund efter när jag ska bjuda på min favoriträtt -kycklinggryta, och plockar fram stekgrytan, ramlar nämligen glaslocket av, landar såklart precis på handtaget, och går i inte tusen, men ganska många bitar. Bara att plocka fram dammsugaren också..

Sa till mamma att undra vad det tredje blir (brukar ju alltid ske tre saker i följd), och blir ganska lättad när jag nån minut senare slår ut grillkyddspåsen när jag ska fylla på burker med krydda. Tyvärr visar det sig att de inte tagit med kryddan i beräkningen.. för nu ikväll när jag ska ta itu med arbetet jag blivit anlitad till av mamma, dvs sy gardiner, känner jag plötsligt att det luktar bränt. Tittar på den del av tyget som ligger på bordet, och ser en växande eldsslåga slå upp! -Skiker till, ställer mig upp och dunkar med handen på elden, tack och lov är det såpass lite att det slocknar! Men tänk om hela längden skulle fattat eld! 2,5 m tyg ställer nog snabbt till med en rejäl eldsvåda. Så får väl såhär i efterhand tacka någon däruppe som vaktat lite extra över oss ikväll!

Vet inte om jag ska skylla min otur/fumlighet på förkylningen som verkar ha börjat härja i min kropp. Kände lite stickningar i halsen igår kväll, och nu är jag sådär rinnigt genomförkyld i näsa och huvud. Pga det har det inte blivit många knop gjorda idag. Har nålat gardiner, pysslar med lillsemlan, kikat på Så ska det låta-reprisen och såna där lagoma sysslor när man inte är så pigg.

Har laddat c-vitamin både i form av brustablett och fruktsallad, får se om det gör susen.


Somnade väldigt illa iår, illamående. Slocknade på soffan när vi tittade på tv, och mådde apa när jag vaknade och skulle gå till sängen. Lade mig bredvid Selma och somnade tillslut, men låg och skakade och mådde dåligt en bra stund innan John Blund dök upp.

Håller tummarna för att det är nåt sevärt på tv ikväll. Bannar mig själv för att jag inte fixar så jag kan ladda ner film till datorn. Då skulle jag ju slippa svära på tv-tablåerna.


Ovido - Quiz & Flashcards