Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Linda - 13 mars 2009 21:10

Jag är alltid stolt över lilla Selma, helst över hur snäll och söt hon är mot människor, även de hon inte känner. Men ibland får man också tänka "åh, va duktig hon är", och idag är en sån dag. För några dagar sen när vi var till stan köpte vi ju en potta. Den har stått framme tagvis sen dess, och hon har lekt med den lite. Nu ikväll när hon skulle bada klädde jag av henne, tog av blöjan och när hon såg pottan satte hon sig på den. Jag hade just fotat henne lite, och höll fortfarande i kameran, och tänkte att det kanske skulle gå lättare om hon hade nåt annat att tänka på, så jag visade henne lite bilder vi knäppt de senaste dagarna. Sen när hon ställde sig upp, så hade hon faktiskt kissat! Hon blev förvånad och glad själv, och ännu gladare när vi berömde henne. Trots allt är hon ju bara 16 månader, så tycker det är riktigt riktigt bra gjort. Min dotter är världens bästa! ;-)


Har mestadels varit inne idag. Varit riktigt slö måste jag väl påstå. Strykit lite och småpysslat på bara. Ringde dagis och sa att vi inte tänker börja inskolningen till veckan, inte förrän sjukdomarna som härjar där börjar avta.


Hittade en sak att irritera mig över även idag. Fick ett erbjudande på Facebook att testa vilken sorts mamma man var (måste även tillägga att enligt dem är jag en hönsmamma) och efter man gjort testet fick jag meddelande att jag blivit utvald att få två gratis fotoalmenackor. Blev jätteglad, de brukar ju annars kosta ett par hundra styck, så började ladda upp bilder osv. Sen på slutet när man ska lämna leveransadress, och de visar kostnad, står det plötsligt Fotokalender 0:-, uppladdning 19:- pack och porto 119:-, (allt som allt alltså 138:-) Vilket jäkla lurendrejeri! Tror de att nån är så dum att de godtar de kostanderna när det står att det ska vara gratis? Jag hoppas iaf att ingen är så dum. Jag avslutade iaf, och loggade ut. Och har än en gång läst mig att man inte får något gratis..

Ovido - Quiz & Flashcards