Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Linda - 9 mars 2009 20:41

Blir ett snabbt inlägg i pausen till Familjen annorlunda. Fattar inte hur de överlever familjerna där, en av dem har ju inte två eller tre, utan hela tio barn! Jag som tycker att man kan ha fullt upp med prinsessan våran ibland :-) Är förresten lur på om hon också håller på att bli dålig nu, hon går och trycker på örat och har gnällt från och till hela kvällen. Nu är hon iaf lite nöjd när hon får sitta i badet den lilla grodan :)

Jag är fortfarande sådär genomförkyld. Ångrar bittert att jag inte tog mössa på vår långpromenad i fredags. Då hade jag kanske klarat mig. Men det är lätt att vara efterklok.

Var in på en sida och provade vattenmärka lite bilder förut. Funkade bra, bara det att jag vill ha märkningen lite större. Får prova igen imorgon eller nåt när tålamodet kanske är lite större.

Nu har programmet börjat igen så jag säger: Trevlig kväll!



Av Linda - 9 mars 2009 13:48

Har suttit och fyllt i inkomstuppgifter för uträkning av förskoletaxa. Hostar, snörvlar och svettas.. en tråkig dag idag.

Har dagisplats åt Selma fr.om idag, men vi får se när vi börjar inskolningen. Ska hålla i minnet att det ju faktiskt är på våra villkor hon är där, är ju fortfarande lite skeptisk till att hon ska vara där så länge jag är hemma. Men det är klart att det vore skönt om hon vore inskolad och klar till man hittar nåt jobb. Samtidigt vet jag ju inte om det blir i Gävle, och känns onödigt att skola in henne för att hon sedan inte ska gå där. Men hon tycker ju att det är så kul att träffa andra barn, så sålänge hon är nöjd och mår bra av det kan det ju inte skada?


Har även suttit och fyllt i begäran om föräldrapenning sen fem månader tillbaka i tiden. Har varit så dålig att komma mig för sånt där med blanketter nu, tycker det är jobbigt att sätta mig in i vilka regler och så som gäller. Istället har man då nallat på sparkontot en längre tid, och nu vill jag stoppa tillbaks lite pengar dit. Skönt att ha en liten buffert ifall att nåt skulle hända.


Imorgon ska jag (vi) nog på visning på några lägenheter häruppe. Skriver inte vart för vill inte ha mer konkurrens om dem ifall att vi skulle blir intresserad av någon ;) Såg även att det var ett hus till uthyrning, men är lite skeptisk mot att hyra med kallhyra. Vet ju aldrig vad uppvärmningen slutar på. Även om de visar en uppgifter så kan man ju inte vara säker på att de stämmer, och att det blir samma för oss.  

Nä, nu ska jag ta en kopp kaffe och hoppas jag hinner beställa en present på nätet innan lillgumman vaknar.

Ovido - Quiz & Flashcards