Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Nu har jag klantat mig!

Av Linda - 17 mars 2009 19:54

Påväg hem från Sundsvall slog mig en tanke i bilen -jag har glömt att betala mobiltelefonräkningen. Den skulle varit betald 16 februari, och eftersom jag glömt den då fick jag samma dag som vi åkte hit upp betalningspåminnelse. Lade fram räkningen på hallbyrån, men åkte ifrån den ändå. Och nu när jag ringde Telia för att få all nödvändig information för att betala den över internet säger de att den gått vidare till Inkasso. Så nu är jag rädd att jag dragit på mig en betalningsanmärkning eftersom jag inte tömt brevlådan sen vi åkte hemifrån för två veckor sedan. Måste ringa det första jag gör imorgon bitti, ska ställa påminnaren på mobilen så det säkert blir gjort. Det där är bara ett exempel på hur glömsk jag blivit på sista tiden. Förr har jag ju kommit ihåg allt och lite till. Kan det bero på nån brist av nåt slag? För att man ammat eller liknande? Eller är det bara att allt annat är som bortprioriterat sen vi fick lillgumman?


Vi tittade iallafall på lägenheten för andra gången idag. Jag kan väl inte påstå att det är kärlek vid första ögonkastet eftersom vi ännu känner oss osäker, men delvis har det väl med att göra att vi trivs bra i Gävle också på sätt och vis. Känns ju inte som att det där är en lägenhet som man skulle stanna i flera år, utan mer som en tillsvidare-bostad tills vi hittat nåt man verkligen trivs med.

Eftersom pappa blivit sjukskriven för axeln, följde han med oss idag. Efter visningen åkte vi vidare till Sundsvall. Trodde fotsacken till barnvagnen skulle ha kommit, men icke sa Nicke. Fick veta att det var slut i lager, och att vi istället skulle få 2009 års modell av den, men inte förrän i början av april. Lite dålig stil av Barnens hus tycker jag, får de inte tag i den hos leverantören tycker man ju att de borde kunna ta kontakt med ett annat varuhus och göra upp med betalningen sinsemellan.

Blev en längre dag än planerat i stan. Var ju meningen att vi skulle ha åkt hemåt i eftermiddag, men det blev inte så. Gruvar mig lite för att komma hem också. Störningsledaren på bostadsföretaget vi hyr av ringde idag när han var påväg till våra störiga grannar. Så får se om huset överhuvudtaget står kvar när vi kommer hem eller om de tagit hämnd på oss.


Tänkte försöka hinna se DHW för en gångs skull, men vette tusan om jag hinner ikväll heller. Har missat så många avsnitt nu så har nog tappat handlingen totalt. Nån som kan uppdatera mig lite vad som hänt kanske?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2010 20:34

VINN SVERIGES STÖRSTA BARN GOODIEBAG VÄRDE 40 000:- ”Jag är med och tävlar om Sveriges största barn goodiebagvärde över 40 000:- på Muppsan´s blogg!!En massa extra vinster kommer det oxå att bli, så tachansen du med” HÄR ÄR VA...

Av Linda - 26 oktober 2009 08:30

Har haft en lugn och jätteskön helg. Har mestadels varit härhemma, en liten avstickare till mormor igår var det enda bilen fick röra på sig de här dagarna. Har fått en del gjort hemma, mest småpyssel men ändå sånts som bör göras. Har äntligen montera...

Av Linda - 22 oktober 2009 12:49

Har en liten slödag idag jag och lilla goungen min. Det enda vi åstakommit sedan vi klev upp 07.30 är att vi varit iväg med retursopor och handlat. Var in fram och tillbaks till mamma på vägen hem och fick lite kaffe, men sen var det dags att åka hem...

Av Linda - 12 oktober 2009 21:23

Stckars mammas lillgumma. Har känt att det luktat så starkt av Selmas blöjor nu sista tiden, ringde vårdcentralen i morse och fick lämna prov. Mycket riktigt hade hon urinvägsinfektion, så penicillin fick vi utskrivet. Vet att det kommer bli en kamp ...

Av Linda - 11 oktober 2009 21:48

Nu är det inte så farligt som det låter. Tack och lov var det med en.. kundvagn. Och krocka är väl fel ord, hade besvär på vägen in var jag skulle göra av det jag höll i handen, eftersom jag lämnat jackan i bilen. Såg mig inte för, och pang så brakad...

Ovido - Quiz & Flashcards