Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Linda - 2 februari 2009 15:17

Satt och slöade lite i soffan medan Selma sov middag, var Oprah på tv och dr Oz. Rätt spännande och intressant faktiskt. Hör här t.ex:

-Män har ett enzym i magen som bryter ner alkoholen, det är därför vi kvinnor ofta är mer lättpåverkade än män. Han var noga med att säga att det oftast är så.

-Brist på omega3 kan göra en deprimerad. Ofta är det därför kninnor som fått barn kan få sk. förlossningsdepressioner, då fostret i magen tar så mycket fett för att hjärnan ska kunna utvecklas.

Ska nog ta och se om jag kan passa in programmet till mitt eftermiddagskaffe, var riktigt rolig tv.


Fick ett skojigt sms häromdagen av Jenny. Älskar henne fräcka historier ;-)

Känslga läsare vill alltså inte fortsätta läsa nu...


Frågespalt i en hälsotidning:

Hejsan. Jag är en tjej på 14 år. När min kille smeker mig på brösten

blir jag alldeles våt i trosorna. Har jag vatten i lungorna?          =P


Nu ska jag försöka stoppa mamma och Selma. De håller på att riva ut och prova alla mössor sen jag var liten ur byrån. Har hittat ett par som jag måste ta reda på.. även hittat två par lovikavantar som farmor stickade till mig en gång, dem ska jag också ta hem. Har inte så mycket saker efter henne så jag är rädd om dem jag har.

Efter att liten har ätit ska vi nog åka till syrran m. fam en stund. Annars blir det väl som vanligt att vi knappt hinner träffas när vi är här.

Ovido - Quiz & Flashcards