Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Linda - 16 februari 2009 20:14

Fick ett tjockt brev från Gävle kommun idag." -Vi erbjuder er plats på Hövdingavägens förskola fr.om 9 mars. " När jag pratade med dem sist var det typ inte en chans i stjärnorna att det skulle finnas någon från det datum vi sökt, utan endast start vid höstterminen. Men nu 2 veckor senare låter det annorlunda. Och nu blev det svårt! Selma är ju bara bäbis enligt mig :-) Hönsmamman jag... Hur ska det funka att lämna henne till okända människor? Hon kan ju inte ens prata. Några ord och sen lite svammel som bara vi förstår. Och hur ska det gå med mat och sömn? 1000 tankar, mest negativa om det hela springer genom mitt huvud. Och sista svarsdagen är på fredag. Så 3 dagars betänketid, är inte det lite dåligt? Kommer vela fram och tillbaka i detta känner jag!


Trots att vi gjorde relativt tidig kväll igår somnade hon Inte tidigt lillan i huset. Magen spökade, blev ett extra blöjbyte och jag hörde hur det lät i magen på stackarn. Hon vaknade även inatt och var orolig. Vet inte hur länge vi var vakna båda två. Lite bättre idag tror jag men fortfarande inte bra. Har undvikit mat med så mycket kryddor och starka saker.. får se om det hjälper. Har känt efter men tror inte det är nån mer tand som spökar. Känner då inget. Kan iofs inte ha fingret i hennes mun så länge pga de små pirayatänderna :)


Tog en snabbrunda i Valbo idag. Hade sprungit genom alla butiker jag tycker är intressanta på 1h 10min. Men blev inget handlat. Tänkte först köpa en nedsatt overall i nästa storlek till Selma, den andra börjar bli nätt. Men kom på andra tankar och antingen får hon använda den hon har efter kusin Alexander eller så får jag fynda några täckisar i rätt storlek till den rosa nya jackan.


Lite av depphumöret är tillbaka igen för tillfället. Vet inte om det beror på vädret eller vad det är. Känner att jag skulle behöva nåt att se fram emot.. Helst i form av en flytt.. Vet inte hur länge jag orkar köra på på det här viset.

Ovido - Quiz & Flashcards